mariska-hazeleger.reismee.nl

Kiwi Experience dag 19

Vandaag was een erg lange dag. We moesten om kwart over 8 verzamelen bij de bus en toen begon de lange reis richting milford sound. Helaas regende het bijna de hele dag. Ze zeggen dat milford sound mooier is met regen, maar ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen. De weg er naartoe heb ik hele gave dingen gezien en foto’s van gemaakt, maar milford sound zelf vond ik tegenvallen. Op de terugweg hadden we nog een laatste stop met zijn alle en toen kwam het afscheid met Alina steeds dichterbij. Bij de overstap naar de andere bus heb ik afscheid genomen van Alina en ben ik in de bus gestapt richting Invercargill. Onderweg kon ik genieten van een prachtige zonsondergang, waardoor de wolken een beetje regenboogkleuren kregen. Super mooi! Rond half 10 kwamen we aan bij ons hostel en kregen we gratis avondeten. Ook de volgende ochtend zou er gratis ontbijt klaar staan. Goed geregeld dus! Morgen ga ik lekker 3 nachten naar Stewart Island. Hopelijk kan ik een echt kiwi in het wild zien.

Kiwi Experience dag 18

Mijn vrije dag in Queenstown begon met uitslapen. Rond 11 uur zijn Alina en ik richting een eettentje gegaan en hebben we lekker gebruncht. Daarna zijn we gaan shoppen en daarna hebben we een poosje langs het meer gelopen en hebben we ook even bij het meer gezeten. Toen het bijna 5 uur was hebben we boodschappen gedaan en zijn we ieder naar ons eigen hostel gegaan. Om half 8 ben ik naar Alina gegaan en hebben we kaartspelletjes gespeelt. Helaas voor mij heb ik 9 van de 10 keer verloren. Normaal was het andersom. Rond half 10 ben ik terug naar het hostel gelopen en ben ik gaan slapen. Morgen ga ik namelijk naar Milford Sound en in de avond stap ik over op een andere bus en rijd ik door naar Invercargill. Zin in!

Kiwi Experience dag 17

Vandaag staat er een kort ritje op het programma. We gaan op weg naar Queenstown. Rond 1 uur komen we daar aan en ben ik even op bed geploft. In de middag ben ik even de winkelstraat doorgelopen en ‘s avonds heb ik met Alina afgesproken, zodat we samen naar de pubcrawl konden gaan. Rond 7 uur gingen we eerst lekker eten. Spareribs, kippenpoot en patatjes. Was erg lekker! Daarna hebben we met zijn alle wat gedronken en zijn we rond 9 uur door gegaan naar de 2e bar. Hier kregen we een gratis shotje en begonnen de eerste mensen wat los te komen en werd er gedanst. Nou ja.. uitgaan in Nieuw-Zeeland gaat er iets anders aan toe dan ik gewend ben. Uitgaan hier, betekent.. zitten op een stoel, praten en spelletjes spelen. En een drankje natuurlijk. Gek genoeg zijn deense mensen hier nogal goed in. Die zijn me toch een potje saai!
Gelukkig was er Alina en Julia, die lekker mee danste met me. Rond 11 uur gingen we door naar de 3e bar. Bij deze bar ontmoette ik een jongen uit België, die de deense mensen eens aansprak op hen saaiheid. Dit was nogal grappig, maar je had er bij moeten wezen denk ik! ;)
Rond 1 uur gingen Alina en ik richting een burgertent, waar ze schijnbaar de lekkerste burgers hebben. Ik heb er geen genomen, maar Alina wel. Ze vond het niet persee heel speciaal. Rond 2 uur liepen we richting ons hostel en zijn we lekker naar bed gegaan. Morgen heb ik lekker een vrije dag in Queenstown!

Kiwi Experience dag 16

Vandaag begon de dag met hoofdpijn en een paracetamolletje. Die had ik wel nodig. De rest van de kamer had hetzelfde probleem. Helaas stond ons een lange busrit te wachten richting Wanaka. Onderweg naar Wanaka begon ik me steeds beter te voelen, maar van eten kwam het niet. Pas in de avond voelde mijn buik zich goed genoeg om wat te eten. Dus ging ik opweg naar de subway en heb ik een broodje gehaald. In de avond hebben we onze buik-en hoofdpijn verdronken met een gratis drankje, want het was St. Patricks day! Ik ben daarna lekker op tijd naar bed gegaan, dit omdat er morgen in Queenstown weer een pubcrawl op het programma staat. Weer drinken! Yeahh! Nee, dat hoeft natuurlijk niet, maar is wel gezellig hahah.

Kiwi Experience dag 15

Onze vrije dag in Franz josef is voor de meeste uitgelopen tot een dag om snel te vergeten. Behalve de avond dan.. dat was de beste avond die ik ooit heb gehad. Vanwege het weer werden de heli hike, de skydive en de scenic flight geannuleerd en dus konden ze niet gaan. Dus ben ik overdag met Selina en Alina naar een café geweest en hebben we lekker samen gegeten en kaartspelletjes gespeelt. Super gezellig! In de avond zijn we naar de bar gegaan en hebben we samen met Mikkel en Sune mijn verjaardag gevierd. We hadden allemaal iets te veel gedronken dus dat liep uit op een avond om nooit te vergeten. De nacht is er 1 om wel snel te vergeten. ;) Morgen moeten we vroeg op, want om half 8 vertrekt de bus naar Wanaka. Hopelijk voelen we ons dan allemaal al wat beter.

Kiwi Experience dag 14

Weer een nieuwe dag en vandaag gaan we richting Franz Josef. Hier zullen we 2 nachten verblijven. Voor mij zijn dit relaxte dagen, want dit plaatsje ken ik al en het is niet zo heel groot. We zijn rond een uur of 2 aangekomen in Franz Josef, dus we hadden de hele middag nog om te relaxen. Dit hebben we dan ook gedaan in de jaccuzi. Lekker bubbelen.. voor 5 minuten, toen waren we het al zat. Eenmaal terug in de kamer werden we verrast door een lamp die van het plafon afviel. Dus gingen we naar de receptie om te vragen of ze dit konden fiksen. Helaas niet, dus kregen we een nieuwe kamer. Iets groter dan de vorige en betere bedden. Wat een geluk hadden we dus weer. In de avond ging iedereen op tijd slapen, want de volgende dag zou 1 iemand de heli hike gaan doen, 2 zouden gaan skydiven en nog 1 zou een scenic flight doen. En ik.. ik ga waarschijnlijk rondlopen in Franz Josef.

Kiwi Experience dag 13

Vandaag verlaten we Westport en gaan we richting Lake Mahinapua. Maar eerst een stop bij Cape foulwind. Hier is een zeehondenkolonie te zien, van veraf dat wel. Deze wandeling heb ik met mijn ouders al gedaan en dus besluit ik in de bus te blijven. Na deze wandeling gaan we naar Punakaiki, om nog een wandeling te doen. Langs de pancake rocks. Ook deze wandeling heb ik al gedaan, maar toch heb ik even een snelle blik gedaan op de blowholes. Omdat er iets meer water doorheen spoot, was dit erg mooi om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Greymouth. Hier hadden we een lange stop, voor kostuums, dokters, boodschappen. Eigenlijk alles wat je nodig had is hier te vinden. Na de lange stop zijn we doorgereden naar Lake Mahinapua. Weer een plaatsje in de middle of nowhere. Geen wifi en geen telefoon receptie. Heerlijk rustig, maar toch ook wel irritant ofzo. Iedereen gaat vanavond naar een verkleedfeestje en ik ga niks doen en slapen. Als er iets is, waar ik een hekel aan heb.. zijn het wel verkleedfeestjes. Ik snap nog steeds niet wat mensen daar leuk aan vinden. Het thema is: je als iets verkleden wat met dezelfde letter begint als je eigen naam. Bedenk dan maar iets leuks wat met een M begint.. Wel in het engels natuurlijk, anders snappen ze het hier niet. Eigenlijk boeit het mij geen moer, dat mensen mij raar of vreemd vinden dat ik niet ga en dat ik waarschijnlijk de enigste ben, maar ik ben hier voor mezelf en ik heb er geen zin in om mijn geld uit te geven aan verkleedkleding en drank. In de middag heb ik mijn eigen greenstone ketting gemaakt! Greenstone is bekend in Nieuw-Zeeland en er zijn bepaalde vormen die typisch zijn voor dit land, helaas zijn die vormen te moeilijk om te maken. Daarom heb ik gekozen voor de veer, deze is wat makkelijker. Na het maken van mijn ketting ben ik lekker gaan eten. Pulled pork kregen we! Erg lekker! In de avond ging iedereen naar het verkleedfeestje en ben ik lekker film gaan kijken. Na de film ben ik lekker gaan slapen, morgen gaan we voor 2 dagen naar Franz Josef. We slapen in hutjes in het regenwoud. Erg mooi ziet het eruit op de foto’s, dus ik ben benieuwd! We gaan het zien morgen weer een nieuwe dag.

Kiwi Experience dag 12

Vandaag zijn we in de bus gestapt richting Westport. Onderweg zijn we bij een prachtig meer geweest en heb ik wat foto’s gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar Westport. Hier is eigenlijk niet zo veel te doen, behalve surfen. Morgen gaan we door naar Lake Mahinapua. Daar kan ik mijn eigen greenstone dingetje maken! Zin in! In de avond hebben ze een verkleedfeestje en daar heb ik eigenlijk geen zin in, omdat ik echt niet van verkleedfeestjes hou. Schaamte enzo noemen ze dat denk ik :p
Maar we zullen zien hoe het allemaal gaat worden.