mariska-hazeleger.reismee.nl

Kiwi Experience dag 27

Vandaag gaan we naar Christchurch. Helaas weer met de jonge buschauffeur. Ik hoop maar dat die een beetje normaal rijd dit keer. Onderweg hadden we een paar mooie stops. De eerste was natuurlijk onze vertreklocatie, Lake Tekapo! Even later hadden we een stop bij het blauwste meer van Nieuw-Zeeland! Erg mooi om te zien! Rond half 2 kwamen we al aan in Christchurch. Ik heb mijzelf ingecheckt en ben toen mijn spullen naar de kamer gaan brengen. In de middag ben ik even naar het winkelcentrum gelopen en heb ik mijn vliegtickets naar Samoa en Fiji geboekt. Zin in! Daarna heb ik nog even wat gegeten en ben ik terug gegaan naar het hostel. In de avond heb ik lekker gedoucht en heb ik weer een stuk gelezen. The sleeping doll, erg interessant boek! In het engels, maar heel makkelijk om te lezen. Zeker een aanrader! Daarna ben ik op tijd gaan slapen, want morgen staat er een lange busreis op het programma. We gaan naar Nelson, het is zo’n 6 uur rijden, dus ga ik op tijd slapen!

Kiwi Experience dag 26

Vandaag gingen we om 9 uur naar Lake Tekapo. Helaas had ik een verschrikkelijke buschauffeur. Deze jonge jongen had denk ik net zijn bus-rijbewijs. In alle bochten reed hij heel hard en omdat het een oudere bus was gingen we alle kanten op. Tijdens deze busreis was het dan ook niet mogelijk om te slapen. Helaas heb ik deze jongen sowieso tot aan Christchurch en met een beetje pech nog langer. Deze reis was niet zo heel lang en we waren dan ook al om half 3 in Tekapo. Het hostel was oke, de kamer was nogal klein voor 4 personen. Het is ongeveer 3 bij 3 met 2 stapelbedden erin en een stoel. Dan heb je dus een kleine doorgang over voor alle tassen en je moet natuurlijk ook nog kunnen lopen. In de middag ben ik even naar Tekapo Village gelopen. Ongeveer 15 minuutjes, maar helaas regende het. In een cafétje heb ik even wat gedronken en daarna ben ik weer terug gelopen. Even langs de supermarkt en dan terug naar het hostel. Eenmaal in het hostel heb ik gegeten en even een stukje gelezen. Daarna lekker gaan slapen. Morgen gaan we richting Christchurch. De stad waar een aantal jaar geleden een heftige aardbeving is geweest. We gaan het bekijken.

Kiwi Experience dag 25

Vandaag hoefde ik pas om half 12 weer bij de bus te zijn, dus heb ik lekker uitgeslapen en rustig ontbeten. Rond kwart over 11 ben ik mijn spullen naar beneden gaan brengen en ben ik richting de bus gelopen. Om half 12 was de bus daar en gingen we richting Queenstown. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt, maar niet het noemen waard. Het waren meer plaspauzes hahah. Rond 6 uur in de avond waren we terug in Queenstown. Toen ik mijn spullen naar de kamer had gebracht en naar de winkelstraat wilde lopen om wat te gaan eten, kwam ik tot mijn verbazing Selina tegen op de trap. Supriseee! Super gezellig! We hebben wat gepoolt, gekaart en weer even bijgekletst. Helaas moest er weer afscheid genomen worden, maar we hadden wel weer even bijgekletst. Morgen gaat mijn reis weer terug richting het noorden. We gaan naar Lake Tekapo.

Kiwi Experience dag 24

Weer een nieuwe dag in Dunedin. Ik wilde vandaag eigenlijk langs de Cadbury chocolate factory, maar deze was om de een of andere reden helaas dicht. Dus ben ik langs het reisbureau geweest, omdat mijn plannen alweer veranderd zijn. Komt een aparte blog over als ik klaar ben met de dagelijkse (niet echt dagelijks, maar dat komt door de WiFi) blogs. Dus na dat ik bij het reisbureau ben geweest heb ik mijn was gedaan en heb ik lekker gerelaxt. Vanavond ga ik met paps en mams bellen en lekker genieten van mijn laatste nachtje in Dunedin. Morgen ga ik weer terug naar Queenstown voor een nachtje.

Kiwi Experience dag 23

Vandaag begon de dag vroeg. Om 8 uur zat ik op de boot terug naar ‘het vaste land’. Toen ik om 9 uur aan de andere kant aankwam, moest ik even wachten op mijn bagage en toen kon ik meteen in de bus stappen, want die stond al te wachten. Toen zijn we eerst naar het zuidelijkste puntje van ‘het vaste land’ gereden. Vervolgens zijn we naar the catlins gereden. Dit is een natuurgebied, met veel wildlife en prachtige bossen. Hier heb ik bij een vuurtoren een zeehond en een zeeleeuw gezien. Wat een groot, prachtig beest was dat. Hij zat gewoon midden op het strand in zijn uppie. Even later zijn we nog naar een andere vuurtoren geweest en hier heb ik een klein stukje gewandeld en veel foto’s gemaakt van het uitzicht. Prachtig! Rond 6 uur kwamen we aan in Dunedin en ben ik lekker naar mijn hostel gegaan. In dit hostel heb ik gekozen voor een privé-kamer. Omdat ik hier 2 nachtjes ben, vond ik dit wel een goed idee. Als je al 3 weken je kamer deelt met 7 mensen of meer is dat wel even lekker. Even relaxen en tijd voor mezelf. En tijd om mijn blog weer bij te werken. In de avond heb ik geappt met een paar mensen en ben ik lekker op tijd gaan slapen. Genietend van het liggen als een zeester!

Kiwi Experience dag 22

Vandaag is mijn laatste volle dag op Stewart Island. Ik heb lekker uitgeslapen en heb de kans gepakt om mijn backpack even te herpakken. Op eens ging die veel makkelijker dicht.. rara hoe kan dat.. De rest van de dag heb ik gewandeld, genoten en kou geleden. In de avond ben ik samen met mijn kamergenoot weer naar het rugbyveld gelopen, om te zien of we weer een kiwi konden zien. Nadat we bijna het hele rugbyveld waren rondgelopen en mijn schoenen doorweekt waren zagen we achter een gebouwtje een kiwi wegsneaken. We besloten om het gebouwtje te lopen en hem zo tegen te komen. Helaas was de kiwi ons te snel af en was die de bosjes alweer in gegaan. Toch was ik superblij, want ik heb hem toch weer gezien. En ze zijn zo schattig! Na dit avontuur zijn we teruggelopen naar ons hostel en ben ik lekker in bed gekropen. Morgen moet ik om 8 uur weer op de boot zitten richting Bluff.

Kiwi Experience dag 21

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik een stukje over het eiland gewandeld. Met maar 30 kilometer aan asfalt en ontzettend veel wandelroutes was er keuze genoeg. Ik heb gekozen voor een route langs het water en een klein stukje door het bos. Rond de middag ben ik terug gedaan naar mijn hostel, om op te warmen. Omdat ik geen winterjas mee kon nemen naar Nieuw-Zeeland, moest ik het doen met mijn zomerjas. Daarnaast ga ik geen sjaal, muts of handschoenen kopen, omdat ik deze thuis in de kast heb liggen en daarnaast is het in Auckland gewoon 24 graden.
Maar om 6 uur in de avond heb ik lekker even gegeten. De welbekende fish en chips. Man... wat verlang ik naar Hollandse patat. Die kiwi’s hier kunnen geen normale patat maken. En ze eten alles met ketchup... rond half 9 begon ik aan mijn wandeling richting de haven, omdat er daar normaal bij schemer pinguïns op de rotsen zitten. Helaas voor mij, dit keer niet. Dus liep ik richting het rugbyveld om op zoek te gaan naar een kiwi. Ik begon aan mijn rondje en kreeg het al snel weer erg koud. Toen ik besloot om terug te lopen naar mijn hostel, met het idee om het morgen weer te proberen, hoorde ik in eens geritsel achter me. Ik draaide me om.. en daar liep.. een dikke vette schattige kiwi op zoek naar eten. Ik probeerde een klein beetje naar hem toe te lopen, toen die er ineens vandaar probeerde te rennen. Gelukkig stopte die ergens en kon ik weer naar hem toe lopen. Ik heb denk ik wel 5 minuten stil gestaan en gewoon gekeken naar dit bijzondere beestje. Toen ik vervolgens weer dichterbij probeerde te komen, rende de kiwi weg in de bosjes en kon ik hem niet meer vinden. Met een dikke glimlach liep ik terug naar mijn hostel en ben ik lekker gaan slapen. Weer een vinkje op mijn bucketlist.

Kiwi Experience dag 20

Vandaag moesten we om half 9 weer in de bus zitten en gingen we als eerste langs Bluff. Hier werd ik afgezet, omdat ik naar Stewart Island zou gaan. Hier is de ferry terminal. Om kwart voor 10 zat ik op de boot richting het eiland. Eenmaal op Stewart Island, was daar meteen weer het echte eilandgevoel. (Wel een beetje gek, aangezien Nieuw-Zeeland, 1 groot eiland is..). Het voelt goed om even uit te kunnen rusten en lekker te kunnen genieten van onaangeraakte natuur. Op dit eiland zijn geen roofdieren, vandaar dat de kiwi hier in grote getallen nog te vinden is. Ze hebben geen vijanden hier. Helaas zijn het wel nachtdieren, dus zal ik laat in de avond een rondje moeten gaan lopen, om ze te kunnen zien. De rest van de dag heb ik lekker uitgerust en ben ik even naar de supermarkt gegaan. In de avond ben ik vroeg gaan slapen, het stond toch te regenen, dus er zouden geen kiwi’s te zien zijn. Daarnaast was het ook vreselijk koud. Geloof me 8 graden op Stewart Island is veel kouder dan de 8 graden in Nederland. Brr...