mariska-hazeleger.reismee.nl

Nog maar ... te gaan!

Hey hallo daar lekkere Hollanders,

Daar is die dan, een nieuwe blog! De afgelopen maand heb ik voor elke dag een blog geschreven over mijn busreis met Kiwi Experience. Deze busreis is nu voorbij en daarom staat er weer een nieuw avontuur voor de deur. Zoals jullie al hebben kunnen lezen in mijn vorige blogs, ga ik naar Samoa en Fiji toe. Maar wat komt daarna..


Nou dat is het volgende..
Op 24 April zal ik vanuit Fiji weer in Auckland landen en daarna spendeer ik nog een paar nachten met Joanne en haar familie. Dan op de Nederlandse koningsdag (27 april) zal ik weer in het vliegtuig stappen.

Richting..


jawel..


THUIS!

Ik kom lekker terug naar Nederland! Ik ben zo klaar met Nieuw-Zeeland! Neee, natuurlijk niet, geloof me op mijn woord als ik zeg dat ik zeker weten terug ga naar dit prachtige land! Ik heb nog nooit zoveel moois gezien en gedaan! Daarnaast staat natuur in dit land op nummer 1. De weg hoeft niet strak en recht, nee, die gaat gewoon om de berg heen. Kronkelende weggetjes, prachtige uitzichten en lieve mensen! Dit land is fantastisch en een grote aanrader om naar toe te gaan! Daarnaast heb ik ook super lieve mensen ontmoet tijdens mijn busreis, die ik als ik weer thuis ben, zeker een keer ga opzoeken!

Maar Mariska, waarom ga je nu al naar huis toe? Je zou toch een jaar blijven in Nieuw-Zeeland.

Nou lieve mensen, mijn doel was om voor een jaar naar Nieuw-Zeeland te gaan als au pair. Dit is zoals jullie weten na 2,5 maand opgehouden en daarna heb ik mezelf moeten oppeppen om hier te blijven. Op dat moment zat ik er zwaar doorheen en was er zeker een punt waarop ik dacht, ik pak mijn spullen en ik ga naar huis. Gelukkig vond ik werk en kon ik terecht bij Joanne en haar familie! Die er altijd voor mij zijn geweest! Toen kwamen natuurlijk paps en mams langs en heb ik 3 weken kunnen genieten van het samen zijn! Waar ik ook echt van heb genoten, maar ja, 3 weken vliegen zo voorbij! Daarna heb ik nog anderhalve maand gewerkt, om vervolgens te gaan reizen. Tijdens deze busreis besefte ik dat werken in Nieuw-Zeeland heel erg leuk is, maar sparen is niet echt mogelijk en dus kan ik beter in Nederland gaan werken. Daarnaast hoorde ik de verhalen van alle anderen medereizigers, dat ze hun familie erg miste.. Vanaf dat moment dacht ik elk moment aan thuis.. aan mijn familie, mijn vrienden en mijn lekkere knuffelbeer (Blackyy!!) Ik had heimwee en kon er niet omheen! Ik miste thuis te veel en besloot om al mijn plannen om te gooien en nog even te genieten van mijn reis en vervolgens lekker naar huis te gaan!


En dus zijn we nu hier.. nog 3 weken vakantie en dan ben ik weer thuis. Op zaterdag 28 april zal ik landen in Amsterdam. Op het moment dat ik naar huis ga, ben ik 8,5 maand in Nieuw-Zeeland geweest en ik kan niks anders zeggen, dan dat ik trots op mezelf ben! Ik heb veel geleerd van de tijd dat ik hier ben geweest en dit zal ik straks in Nederland ook zeker gebruiken.

Dus lieve buurtbewoners, de buurtbarbeque van dit jaar gaat niet voorbij zonder mij en voor de rest van de mensen, ik ga jullie snel weer zien!

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

Gerda

Geniet van je laatste weken ??

Wilma

PFFFFF, hier een reactie voor een voor jouw onbekende belangstellende! Ik heb je blogs achter elkaar gelezen en tjonge jonge, wat ben jij een bikkel zeg!!! Wat knap dat je het nog 2,5 maand hebt gered daar bij die familie met die vreselijke oma! Ik zat zelf zowat met tranen in mijn ogen te lezen. En dan toch blijven en je zó inhouden tegen haar, echt, het is wat laat, maar petje af hoor! En ik kan me zó voorstellen dat je hebt uitgekeken naar het bezoek van je ouders (denk dat dat ook je drijfveer was om te blijven...), maar ja, dan moet je daar ook weer afscheid van nemen na die 3 geweldige weken! En dan val je toch wel in een gat lijkt mij. Je hebt keihard gewerkt in het hotel, elk weekend om 6 uur je bed uit om al die bedden op te maken, schoonmaken etc., maar jij deed het wel!!!!! Terwijl je toch met een hele andere insteek richting Nieuw Zeeland was vertrokken! Hoe bedoel je lui???? Dat heeft die oma toch wel even goed mis gehad, ze zal je nu wel missen..... Ik kan me zó voorstellen dat je nu naar huis verlangd! Nu nog genieten van je laatste weekjes, heerlijk!!! Want ondanks alles heb je wel heel veel gezien / gedaan! Ik las trouwens je blog omdat mijn dochter graag een jaar als aupair naar Australië / Nieuw Zeeland wil gaan. Dit is de eerste blog die ik heb gelezen en eerlijk gezegd miste ik heel erg steun van de organisatie. Hadden zij niet op zoek moeten gaan naar een ander gezin? Hoe kijk jij daar achteraf tegenaan? Zou je TA aanraden of niet? Ik ben heel benieuwd.... Ik hoop dat er nog een blog komt over deze laatste weken en je thuiskomst. Ik wens je alle goeds voor de toekomst en maak maar een mooi fotoboek als je thuis bent, want volgens mij heb je er duizenden!!!

Groetjes Wilma

Gea

Hoi Mariska,
Geniet van jouw laatste paar dagen in Nieuw Zeeland.
Zo te horen heb je een mooie tijd daar gehad.
Goede reis naar huis,
groetjes, Gea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active