mariska-hazeleger.reismee.nl

Kiwi Experience dag 21

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en ben ik een stukje over het eiland gewandeld. Met maar 30 kilometer aan asfalt en ontzettend veel wandelroutes was er keuze genoeg. Ik heb gekozen voor een route langs het water en een klein stukje door het bos. Rond de middag ben ik terug gedaan naar mijn hostel, om op te warmen. Omdat ik geen winterjas mee kon nemen naar Nieuw-Zeeland, moest ik het doen met mijn zomerjas. Daarnaast ga ik geen sjaal, muts of handschoenen kopen, omdat ik deze thuis in de kast heb liggen en daarnaast is het in Auckland gewoon 24 graden.
Maar om 6 uur in de avond heb ik lekker even gegeten. De welbekende fish en chips. Man... wat verlang ik naar Hollandse patat. Die kiwi’s hier kunnen geen normale patat maken. En ze eten alles met ketchup... rond half 9 begon ik aan mijn wandeling richting de haven, omdat er daar normaal bij schemer pinguïns op de rotsen zitten. Helaas voor mij, dit keer niet. Dus liep ik richting het rugbyveld om op zoek te gaan naar een kiwi. Ik begon aan mijn rondje en kreeg het al snel weer erg koud. Toen ik besloot om terug te lopen naar mijn hostel, met het idee om het morgen weer te proberen, hoorde ik in eens geritsel achter me. Ik draaide me om.. en daar liep.. een dikke vette schattige kiwi op zoek naar eten. Ik probeerde een klein beetje naar hem toe te lopen, toen die er ineens vandaar probeerde te rennen. Gelukkig stopte die ergens en kon ik weer naar hem toe lopen. Ik heb denk ik wel 5 minuten stil gestaan en gewoon gekeken naar dit bijzondere beestje. Toen ik vervolgens weer dichterbij probeerde te komen, rende de kiwi weg in de bosjes en kon ik hem niet meer vinden. Met een dikke glimlach liep ik terug naar mijn hostel en ben ik lekker gaan slapen. Weer een vinkje op mijn bucketlist.

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active