mariska-hazeleger.reismee.nl

Kiwi Experience dag 13

Vandaag verlaten we Westport en gaan we richting Lake Mahinapua. Maar eerst een stop bij Cape foulwind. Hier is een zeehondenkolonie te zien, van veraf dat wel. Deze wandeling heb ik met mijn ouders al gedaan en dus besluit ik in de bus te blijven. Na deze wandeling gaan we naar Punakaiki, om nog een wandeling te doen. Langs de pancake rocks. Ook deze wandeling heb ik al gedaan, maar toch heb ik even een snelle blik gedaan op de blowholes. Omdat er iets meer water doorheen spoot, was dit erg mooi om te zien. Daarna zijn we doorgereden naar Greymouth. Hier hadden we een lange stop, voor kostuums, dokters, boodschappen. Eigenlijk alles wat je nodig had is hier te vinden. Na de lange stop zijn we doorgereden naar Lake Mahinapua. Weer een plaatsje in de middle of nowhere. Geen wifi en geen telefoon receptie. Heerlijk rustig, maar toch ook wel irritant ofzo. Iedereen gaat vanavond naar een verkleedfeestje en ik ga niks doen en slapen. Als er iets is, waar ik een hekel aan heb.. zijn het wel verkleedfeestjes. Ik snap nog steeds niet wat mensen daar leuk aan vinden. Het thema is: je als iets verkleden wat met dezelfde letter begint als je eigen naam. Bedenk dan maar iets leuks wat met een M begint.. Wel in het engels natuurlijk, anders snappen ze het hier niet. Eigenlijk boeit het mij geen moer, dat mensen mij raar of vreemd vinden dat ik niet ga en dat ik waarschijnlijk de enigste ben, maar ik ben hier voor mezelf en ik heb er geen zin in om mijn geld uit te geven aan verkleedkleding en drank. In de middag heb ik mijn eigen greenstone ketting gemaakt! Greenstone is bekend in Nieuw-Zeeland en er zijn bepaalde vormen die typisch zijn voor dit land, helaas zijn die vormen te moeilijk om te maken. Daarom heb ik gekozen voor de veer, deze is wat makkelijker. Na het maken van mijn ketting ben ik lekker gaan eten. Pulled pork kregen we! Erg lekker! In de avond ging iedereen naar het verkleedfeestje en ben ik lekker film gaan kijken. Na de film ben ik lekker gaan slapen, morgen gaan we voor 2 dagen naar Franz Josef. We slapen in hutjes in het regenwoud. Erg mooi ziet het eruit op de foto’s, dus ik ben benieuwd! We gaan het zien morgen weer een nieuwe dag.

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active