mariska-hazeleger.reismee.nl

Kiwi Experience dag 11 Happy Birthday!

Happy Birthday to Me! 21 alweer! Het is mijn verjaardag en deze vier ik in Nieuw-Zeeland. Nou ja.. echt vieren valt tegen, maar ik ga zo iets spannends doen vandaag! Ik ga namelijk.. op 5 km hoogte.. met een mannetje op mn rug en een parachute boven mij, uit een vliegtuig springen! Ik ga fucking Skydiven! Boven het Abel Tasman national park! Heb er zo’n zin in! Maar eerst moet ik met de ferry naar het zuidereiland. Dat is het minst leuke van de trip.. de uitzichten zijn fantastich, maar ik word elke keer misselijk op deze ferry :(
Na de ferry gingen we met de bus richting Nelson, hier moesten we nog wat mensen oppikken, daarna zouden we naar Motueka gaan, waar ik zou worden opgepikt voor mijn skydive. Eigenlijk heb ik de hele dag nog niet echt zenuwen, gewoon gezonde spanning! Uiteindelijk was het rond half 5 dat ik werd afgezet in Motueka. Toen ging ik door naar het skydive centrum. Daar moest ik wat formulieren lezen en tekenen en daarna werd ik in een soort suit geheisd en in een tuigje. Super strak zat dat ding, maar voelde veilig! Daarna kleine uitleg wat te doen als we uit het vliegtuig zouden springen, daarna nog een klein interview met mn camera/foto persoon. Deze gaat meespringen om van mij foto’s en een video te maken. Super leuk!
Na het interviewen gingen we het vliegtuig in en kon ik genieten van het prachtige uitzicht. Ik kon beide eilanden zien en de hoge bergen van het zuidereiland. De golden beaches! Het was echt fantastisch! Op 13000ft moesten we even 2 andere skydivers het vliegtuig uit laten en zelf moest ik nog hoger. Dat is echt gek om te zien.. Om al 2 andere het vliegtuig uit te zien springen en dat jij zelf nog langer moet wachten. Heel gek! Maar eenmaal op 16500ft hoogte, mocht ik zelf dan ook uit het vliegtuig springen. Mn cameraman ging eerst uit het vleigtuig hangen en wachten tot ik ook zo ver was. Ik moest als een soort banaan uit het vliegtuig gaan hangen en de persoon achter mij zou verder alles doen. En toen ineens waren we in de lucht! 70 seconden vrije val! Wat was dit gaaf! Mijn cameraman kwam in de lucht nog even langs om foto’s en de video te maken, hield mn hand vast en dit was echt ontzettend gaaf! Daarna zag ik mijn cameraman naar beneden vallen(soort van) en ging bij mij de parachute open en kon ik genieten van het uitzicht! Ik werd nog wel een beetje misselijk in de lucht, maar wouw, dit was zo gaaf! Kan het nog steeds niet helemaal bevatten! Maar ik heb het gedaan en ik was eigenlijk totaal niet bang! Voelde me heel veilig de hele tijd! Na de jump, kon ik alles weer uit trekken en moest ik even wachten tot mijn video klaar was. Daarna kon ik mijn videos bekijken en hij is heel leuk geworden! Leuke muziek eronder enzo! Helemaal top! Na de video ben ik teruggebracht naar mijn hostel en ben ik even gaan liggen. De adrenaline gierden nog door mijn lijf! Nog steeds vond ik het allemaal zo gaaf! Ik bleef kalm maar van binnen schreeuwde mijn lichaam het uit van wauwww!
Morgen gaan we door naar Westport en kan ik nog even genieten van de rust! Ben nog steeds aan het nagenieten!

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active