mariska-hazeleger.reismee.nl

Kiwi Experience dag 6

Weer een nieuwe dag aangebroken. De dag dat we richting Rotorua gaan en dus ook naar Hobbiton. Ik ben zelf geen grote fan van de films, maar het dorp zien lijkt me toch wel leuk. Dus om kwart voor 9 vertrok de bus eerst naar een loop track. Deze track ging door natuurlijke tunnels en door de bossen, erg mooi! Daarna gingen we door naar Hobbiton. Hier heb ik een 2,5 uur durende tour gehad door het hobbitdorp en daarna hebben we in de green dragen een drankje gekregen. Je kon kiezen voor een ginger-beer, Appel cider, een zware Engelse stoot en een wat normaler biertje. Ik heb gekozen voor de appel cider omdat ik niet zo van bier hou. Uiteindelijk ging de tour verder naar de shop natuurlijk en kon je eventueel De Ring kopen. Gokje naar de prijs?.... $149 dollar.. valt mee toch voor een neppe ring. Duurste aankoop die je kon doen in de shop was de hoed van Gandalf. Deze was te koop voor maar liefst $350 dollar. Geen idee wat je er mee moet, maar voor de echte fans zou het vast leuk zijn. Na de tour gingen we richting Rotorua. Het plaatsje met de rotte eieren lucht. Sommige mensen hebben er last van, sommige niet. Deze lucht komt van de zwavel die vrijkomt uit de thermal valleys. Deze zijn te bezoeken en zijn erg mooi om te zien. Mocht je ooit besluiten een roadtrip door Nieuw-Zeeland te gaan maken, ik ben wel je gids. ;) Na de kleine rondleiding door Rotorua zijn we naar ons hostel gegaan. Hier heb ik lekker even uitgerust en heb geprobeerd op tijd te gaan slapen. Was erg lastig aangezien de bar onder onze kamer zit. Morgen gaan we richting Taupo. Hier ben ik 2 nachten en dan gaan we weer verder. Nog geen plannen om wat te gaan doen daar. Wel staat er iets heel erg spannends op het programma voor mijn verjaardag! Daarover later meer.

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

Reacties

Reacties

Riet

Hoi Mariska,
Wat ben je met een leuke tour bezig, fijn!
Zo hebben we weer lekker wat te lezen.
Kevin is trouwens stik jaloers op jou, dat jij in het hobbitdorp ben geweest.
Nog heel veel plezier, doe voorzichtig en de groeten van ons allemaal!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active