mariska-hazeleger.reismee.nl

Luiheid.. Opkomend voedsel en een luchtalarm..??

Hey Hallo iedereen,

Ben ik weer.. Dit keer vanaf het Zuidereiland in het Abel Tasman nationaal park. Het is hier echt enorm mooi. Hoge bergen, blauwe meren, rust en veel zon. Genieten dus!

Afgelopen week had ik mijn laatste werkweekje voordat paps en mams deze kant op kwamen. Zelfde dagen als anders, alleen dit keer alleen de zaterdag en kon ik zondag lekker uitslapen. Zaterdagmiddag ben ik druk bezig geweest om mijn koffers in te pakken en heb ik mijn grote koffers alvast 6 trappen naar beneden getild (de lift werkt niet…). Pff.. ik was blij dat die beneden was.. Zondagmorgen de laatste dingen ingepakt in mijn kleine koffer, uitgecheckt en rond kwart over 12 buiten gaan zitten met al mijn spulletjes. Om half 1 zou de taxi voorrijden. Daarna ben ik doorgereden naar het hotel en ben ik daar weer ingecheckt. Lekker even op bed gezeten en ik kon lekker met de shuttle van het hotel meerijden naar de luchthaven, dus dat scheelde weer. Rond 2 uur was ik op de luchthaven, beetje vroeg, maar dan kon ik nog ff lekker wat eten en relaxen. Toen ik op de borden keek, bleek het vliegtuig ook nog 45 minuten vertraging te hebben, dus moest ik nog langer wachten. Toen het eindelijk kwart voor 4 was, kwam op het bord eindelijk ‘landed’ in beeld. Ze waren eindelijk geland, maar nu nog lang wachten voor paspoortcontrole, bagage en douane. Om kwart over 4 ging het van ‘landed’ naar ‘processing’. Dit hield dus in, dat ze nu pas uit het vliegtuig kwamen en door konden naar alle controles. Gelukkig duurde dat niet heel lang en waren ze snel buiten en kon ik ze eindelijk een dikke kus en knuffel geven. Daarna hebben we eerst even een kopje koffie gedronken en daarna heb ik het hotel weer gebeld voor de shuttle. Eenmaal in het hotel hebben paps en mams even gedouched en daarna zijn we wat gaan eten. Eenmaal weer terug in de hotelkamer ging ik zelf even douchen en toen ik terug kwam waren paps en mams al in diepe rust. Ze hadden wel wat slaap in te halen denk ik.. hahah.

Maandagmorgen hebben we eerst lekker ontbeten en daarna zijn we naar de campervan verhuurder gegaan. We hebben de campervan opgehaald en daarna hebben we weer onze koffers in het hotel opgehaald. (De eerste keer links rijden voor paps, maar hij deed het met wat aanwijzingen heel goed. Hij kwam zelfs tot de conclusie dat het inderdaad niet zo moeilijk was als van te voren gedacht. Alleen opletten bij het wegrijden bij tankstations. Je moet dan natuurlijk ook links voorsorteren.) Toen eerst langs de supermarkt voor wat boodschappen om vervolgens door te rijden naar Lake Taupo. Daar zijn we naar de Huka Falls geweest. Dit is een waterval waarbij er 200.000 liter water per seconde door heen gaat. Lekker veel dus hahah. Ik zal proberen wat foto’s op mijn Facebook te zetten, maar weet nog niet of dat gaat lukken. Hier hebben we de nacht geslapen op een camping om er de volgende morgen een wandeling te doen, langs allerlei pluimpjes warme lucht, wat uit de aarde komt zetten. (Sorry, we weten allemaal geen goede naam ervoor!) Heel indrukwekkend. Super warm, want die pluimpjes warme lucht zijn zo’n 150 graden. Het warmste ooit gemeten was 240 graden. Pretty hot! In de middag zijn we doorgereden naar Wellington en daar hebben we weer een plek gezocht om te slapen. We kwamen uiteindelijk uit om een parkeerplaats langs het water. Heel erg mooi, alleen het waaide ’s nachts nogal erg, waardoor de hele campervan heen en weer schudde. Dat was iets minder. In de nacht moesten we opstaan, want om half 3 moesten we ingecheckt zijn voor de ferry naar het Zuidereiland. Eenmaal varende hadden veel mensen last van opkomend voedsel. Ik zelf ook hoor. Het begon oké, maar het water was best ruig en daardoor schommelde de boot heel erg. Ik heb nog wat cornflakes gegeten, maar daarna ging het snel berg afwaarts. Ik moest nodig naar de wc om te plassen, maar even later kon ik de vissen voeren. Gelukkig was ik niet de enige. In het vrouwentoilet waren al 3 dames aan het toilet vastgeplakt en in de ruimte waar wij zaten, waren er ook genoeg mensen met een kotszakje. In het café was het net een kerkhof.. iedereen op de vloer aan het liggen en overal zakjes. Het was een ruige overtocht. Gelukkig had ik nadat ik bij de wc was geweest nergens meer last van en ben ik daarna ook maar even op de grond gaan liggen. Lekker nog even geslapen en minder last van de schommelingen. Rond half 6 werd het weer licht en konden we super mooie foto’s maken, van de zonsopkomst. Deze foto’s staan allemaal op mijn camera en deze zullen waarschijnlijk pas online komen, wanneer ik thuis ben in Nederland. Dit omdat ik de foto’s door een programma moet halen en dat duurt nogal lang. Die houden jullie dus tegoed van mij. Eenmaal op het Zuidereiland zijn we doorgereden naar het Abel Tasman Nationaal Park. Onderweg hebben we nog even ontbeten op een super mooi plekje aan het water. Een aantal foto’s van deze plek komen op Facebook en de rest volgt dus later. Eenmaal bij een camping aangekomen, hebben we eerst even allemaal onze rust genomen en daarna zijn we bij het strand geweest. Lekker een eind gewandeld door het water en over het strand. Het was heerlijk. We werden op een gegeven moment alleen wel aangevallen door een vogel. Deze was zijn eitjes aan het beschermen en toen ging die ons aanvallen. Hij vloog naar onze hoofden en probeerde iets te doen. Ook maakte deze vogel een geluid als een luchtalarm. Ik heb een filmpje op Facebook gezet, maar hier is het geluid van de vogel al minder. Het was dus nog harder. Uiteindelijk zijn we terug gegaan naar de camping en hebben we lekker gegeten en zijn we vroeg naar bed gegaan. Aangezien iedereen nogal moe was van de boottocht. (Lui weer noemen we dat..) Morgen weer een dag. We weten nog niet precies waar we heen gaan, maar dat gaan we nog even plannen. De eerste dagen zitten er alweer op, maar ik heb er onwijs van genoten. Kon niet beter!

Ik weet niet precies wanneer ik internet heb om weer een blog te schrijven, dus hij kan soms onverwacht komen, maar ik probeer het bij te houden. Foto’s zijn te vinden op mijn Facebook en anders moet er zeer geduldig gewacht worden tot dat ik weer in Nederland ben. Sorry daarvoor!

Dan wil ik bij deze iedereen fijne feestdagen wensen en een ontzettend mooi en gezond 2018!!
Dat er maar weer veel dromen uit mogen komen voor iedereen!!

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

Reacties

Reacties

Joost

Klinkt super je verhaal. Genieten

petra

leuk om je verhaal te lezen.. veel plezier met je ouders en geniet ervan..en op na t nieuwe jaar!

Suzan

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet er nog lekker samen van met paps en mams. Fijne feestdagen!!

Huigenbosjes

Wij wensen jullie een fijne vakantie samen en goede feestdagen

Colinda

Leuk om weer te lezen geniet ervan samen met je ouders

Annekevan Donselaar

Fijn dat paps en mams goed aangekomen zijn. Geniet van jullie verblijf samen. Fijne feestdagen toegewenst.

Gerda

Lekker genieten samen. Jullie ook fijne feestdagen.

Gerrie

Jullie ook fijne feestdagen en een goed, gelukkig en gezond 2018. Geniet er maar lekker van met je ouders.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active