mariska-hazeleger.reismee.nl

De magische 100 dagen grens..

Jaah.. Ik ben de 100 dagen grens over! Al 100 dagen aan de andere kant van de wereld, al 100 dagen mijn familie en vrienden missen, al 100 dagen geen knuffels van mijn lieve hondje.. Al 100 dagen genieten van mijn droom om een keer in Nieuw-Zeeland te zijn en ik heb er nog zo veel te gaan!!

In deze blog ga ik jullie een beetje mijn plannen vertellen, aangezien die nu een beetje anders zijn dan toen ik begon. Iedereen weet dat ik ben begonnen als au pair en dat eigenlijk tot volgend jaar augustus zou blijven doen. Helaas is dat allemaal een beetje anders gelopen en ben ik nu gewoon aan het werk. Voor degene die dat nog niet hadden mee gekregen, sinds zaterdag 11 november 2017 ben ik aan het werk in een hostel. Ik werk als een cleaner/housekeeper, wat inhoud dat ik van alles wat doe eigenlijk hahah. Op zaterdag en zondag begin ik met het schoonmaken van alle toiletten en douches, dat duurt ongeveer tot half 10/kwart voor 10 en daarna moet ik beneden de deck area nog schoonmaken. Meestal ben ik rond kwart over 10 helemaal klaar met alle schoonmaak dingen. Daarna begin ik met het verschonen van de bedden om vervolgens nog 3 verdiepingen te stofzuigen. (Is het eigenlijk ‘te stofzuigen’ of ‘stof te zuigen’ ??, of is het allebei goed genederlands? ) Op de dagen dat ik doordeweeks help doe ik alleen housekeeping en dat is dus alleen de bedden verschonen en stofzuigen. Ik werk ongeveer 28 uur in de week en ben 2 dagen vrij. Opzich een prima baan dus. Het enige nadeel wat ik kan verzinnen is.. dat ik op zaterdag en zondag om 6 uur moet beginnen.. en aangezien in het weekend de meeste mensen dronken zijn.. is ‘slaap’ ver te zoeken soms. Zo ook afgelopen vrijdag op zaterdagnacht..

Het begon toen rond 1 uur de eerste de kamer weer binnenkwam, niks aan de hand, de was rustig en eigenlijk niks te klagen.. totdat ze in bed ging liggen en het bed liet schudden voor het volgende uur.. Vraag mij niet wat ze aan het doen was.. maar er lag een meisje naast haar.. 1+1=2.. toch?? Ik wil het eigenlijk niet eens weten.. hahah. Toen kon ik eindelijk weer rustig gaan slapen.. maar om kwart over 2 werd er een dronken dropje afgeleverd door 2 mensen. Ze werd op bed geholpen, want het was een stapelbed en ze moest in het bovenste bed.. Toen ze op bed klapte lag ze stil en bewoog ze niet meer.. die 2 mensen die haar hadden gebracht gingen weer weg.. Omdat ik een beetje bezorgd was om het feit dat ze zo uit bed kon vallen en ze niet meer bewoog heb ik een kwartier naar haar liggen staren. Zij had dat immers toch niet door.. Toen ze eindelijk weer een beetje geluid produceerde (meer gorgelen.. half kotsen..) ben ik omgedraaid en heb ik nog geprobeerd te slapen. (Toch best vreemd dat ik dat geluid als geruststellend ervaarde en verder kon slapen). Rond 3 uur heb ik gezien en gehoord dat ze haar deken pakte, dus toen was ik helemaal gerustgesteld. Om kwart over 5 ging mijn wekker en heb ik mijn telefoon gepakt om een beetje wakker te worden. Toen het half 6 was kwam er ineens meer beweging.. ze klom uit bed en liep op haar bh (ze had zich schijnbaar tijdens de nacht half uitgekleed) de kamer uit en was vertrokken.. Dit was dus serieus een vreemde nacht, maar ik had verwacht dat ik nogal moe er van zou zijn, maar het viel mee. Op zaterdagavond kon ik gewoon niet in slaap komen en om half 12 was ik eindelijk in slaap gevallen. Toen ik om half 5 wakker werd van iets, kwam ik erachter dat degene onder mij terug kwam van iets.. What the f*ck.. hoe dan.. mijn werkdag ging bijna beginnen en zij ging nu pas slapen.. Pff.. wat zijn Franse toch rare mensen soms..

Oké.. dit was niet helemaal ingaan op het onderwerp planning, maar ik moest dit verhaal gewoon even vertellen. (ik kon mijn magische 100 dagen grens niet beter beginnen toch? ) Dus nu komt eindelijk mijn planning voor het aankomende jaar. Ik blijf voorlopig hier werken en kan na de vakantie met mijn ouders gewoon weer terug komen. Zodoende is de planning als volgt..

11 November t/m 16 December = Werken
17 December t/m 5 Januari = Vakantie met papa en mama <3
6 Januari t/m 31 Mei = Werken

Daarna wil ik gaan beginnen aan mijn busreis voor ongeveer anderhalve maand om vervolgens misschien nog langs te gaan bij familie van mijn moeder in Australië. Maar dat ligt een beetje aan mijn centjes en of die familie het wel wil en of ik mijn visum dan kan regelen voor Australië en of ik mijn ticket zo om kan boeken dat ik dus langer in Australië ben. Maar als het allemaal kan en lukt zou ik nog ongeveer 3 á 4 weken naar Australië willen om vervolgens rond augustus weer thuis te komen.
We zullen zien hoe alles gaat lopen.. Ik kan in ieder geval nu gaan sparen, zolang ik hier werk en dat komt natuurlijk helemaal gelegen en dan gaan we zien of mijn plannen nogmaals veranderen of niet. Ik ben in ieder geval op het moment weer helemaal in mijn sas en gelukkig en zit weer vol goede moed voor wat komen gaat. Daarnaast ben ik natuurlijk wel wanhopig aan het aftellen tot papa en mama deze kant op komen. Precies vandaag duurt het nog 3 weken..

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

P.S
Bedankt voor alle leuke reactie op mijn laatste blog, zo krijg ik een beetje inzicht op wie allemaal mijn blog lezen!

Reacties

Reacties

Colinda

Fijn dat het zoveel beter gaat en je kunt genieten nu aftellen tot paps en mams komen

Joost

Klinkt allemaal super. Je hebt je herpakt en hebt mooie plannen. Grt

petra

wat super leuk dat het je nu goed gaat en gijn na je zin heb!

Anneke van Donselaar

Fijn dat het weer beter met je gaat en dat je wat werk gevonden hebt . Nu lekker aftellen dat paps en mams langskomen en heerlijk genieten met ze zou ik zeggen. Het komt best goed met je. Ik heb wel bewondering voor je hoe je het allemaal doet Mariska. Groetjes ?

Gerrie

Zie je wel komt allemaal goed, geniet ze dikke kus en knuffel voor jou

Gerda

Fijn dat het goed gaat. 3 weekjes zijn nu zo voorbij. Dan lekker van je vakantie genieten met je vader en moeder. ?

Antoinette

Wat een leuk bericht. Fijn dat het weer goed gaat met je!!! Succes met je nieuwe baan!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active