mariska-hazeleger.reismee.nl

Goed nieuws, maar hard werken!

Hallo iedereen daar in het koude Nederland! Ik geniet hier lekker van de aankomende zomer!

Ik kan bijna zeggen welkom terug, aangezien het alweer 2,5 weken geleden is, dat er een blog verscheen. Dat heeft ook zo zijn redenen. Positieve redenen wel te verstaan.

Week 12 & 13
In mijn twaalfde week dat ik hier was (6-12 Nov.) zijn er een aantal dingen gebeurd. Ik heb me rot gemaild naar allemaal hostels en hotels om te vragen of ze iemand zochten. Ben op dinsdag 7 november gezellig een dag bij de oude vriendin van Germa geweest. Dit was echt fantastisch. Alsof ik ze elke dag had gesproken. Ik ben daar ook blijven eten en daarna hebben ze mij met zijn alle weer terug gebracht naar de plek waar ik toen sliep. Even ter verduidelijking, ik had deze mensen denk ik al 11 jaar niet meer gezien.. (De laatste keer was toen we nog op de boerderij woonde, dat zegt genoeg denk ik..) Maar ik heb echt genoten van deze dag!

Op donderdag 9 november ben ik op gesprek geweest bij een hostel waar ik eerder geen reactie van had gehad, maar toen ik mijn Engelse CV meestuurde kreeg ik meteen een berichtje. Ik ben daar heen gereisd met de bus en was uiteindelijk maar 10 minuutjes binnen.. als het er al 10 waren hahah. Maar het kwam er op neer dat ik aankomende zaterdag (11 november) een trial day kon draaien. Maar dat zou wel beteken dat ik op vrijdag al zou verhuizen naar het hostel toe. Dus ik weer naar huis en maar begonnen met het pakken van wat spulletjes. De volgende morgen heb ik de laatste dingen ingepakt en heb ik een uber geregeld. Om 4 uur stond ik met mijn spullen voor het hostel. Toen moest mijn loodzware koffer.. nog 8 trappen opgetild worden, want de lift werkte niet.. geloof mij.. zelfs mijn papa zou nog moeite hebben gehad met die koffer. Dat zegt wel genoeg denk ik.. toch? Maar uiteindelijk kwam ik boven aan en heb ik mijn spullen een beetje uitgepakt en mijn bed opgemaakt. In de avond ben ik vroeg gaan slapen, want mijn trial day zou om 6! uur ’s ochtends beginnen. Dus mijn werkzaamheden bestaan uit het schoonmaken van alle douches en toiletten en daarna help ik met het verschonen van de bedden en het stofzuigen van alle verdiepingen. Dit is in principe alleen een weekend job en dan werk ik 9 uur op een dag. Best zwaar, maar wel afwisselend en dus best leuk. De zondag heb ik ook maar meteen gewerkt en uiteindelijk heb ik maandag, dinsdag en woensdag ook nog geholpen met de housekeeping. Meteen een week gedraaid van 28,5 uur. Lekker begin dus! Het enige nadeel van dit alles is.. dat je geen idee meer heb wanneer het weekend is of niet.. omdat je in het weekend werk en doordeweeks een paar dagen vrij ben. Donderdag en vrijdag was ik vrij en heb ik lekker genoten van mijn rust en heb ik eigenlijk alleen een wasje gedraaid. Ik ben donderdag nog wel naar de dokter geweest, maar dat was niks speciaals. Ik ben vrijdagavond weer vroeg gaan slapen, omdat zaterdag er weer een nieuwe werkweek zou beginnen.

Week 14
Zaterdag 18 November ben ik weer om 6 uur begonnen met werken en rond kwart over 10 was ik klaar met de toiletten en douches, daarna heb ik de deck area schoongemaakt om vervolgens te beginnen met de bedden en het stofzuigen.. Normaal gesproken doe je dit met zijn tweeën, maar degene die mij zou moeten helpen is er even geweest en is toen verdwenen, gevonden in bed en weer verdwenen.. Heel vreemd.. maar uiteindelijk heb ik zaterdag dus alles alleen gedaan. 3 verdiepingen badkamers schoongemaakt, 27 bedden verschoond en 3 verdiepingen gestofzuigd.. Uiteindelijk was ik maar 10 minuutjes later klaar dan normaal, dus dit viel mee. Ik was wel helemaal kapot en ben ’s avonds ook lekker op tijd gaan slapen. Zondag ben ik weer met frisse moed opgestaan en om 6 uur begonnen met het openen van de vloer en het schoonmaken van de badkamers. Om kwart over 10 was ik weer klaar en begon ik al een beetje een vermoeden te krijgen, dat er weer een dag alleen op het programma stond, aangezien ik degene die mij zou moeten helpen nog niet gezien had. En mijn vermoeden kreeg gelijk toen ik beneden kwam om het lijstje te halen, waar op staan welke bedden verschoond moeten worden. Ik moest weer alles alleen doen…
Dit keer waren het uiteindelijk 29 bedden en dus weer 3 verdiepingen gestofzuigd. Toen ik eindelijk bij de laatste verdieping was, zag diegene bij de receptie via de camera dat ik heel moe was en kwam ze aanlopen met chocola. Lief kind is het ook hahah. Om 10 voor 4 was ik eindelijk klaar (50 minuten later dan normaal) en toen ben ik op bed gaan liggen, niet slapen maar gewoon rusten. Dat had ik verdiend dacht ik zo. Ik had ook overal pijn.. mijn armen en mijn benen hadden rust nodig. Helaas moest ik er uit komen want ik moest toch echt wat te eten regelen, dus ben ik maar naar de pizzeria gelopen. Uiteindelijk ben ik ’s avonds om half 10 met de lampen aan in slaap gevallen. De volgende morgen (maandag 20 November) moest ik om 10 uur weer beginnen met de housekeeping en gelukkig vandaag niet alleen. 35 bedden stonden er te wachten.. pff.. dit aantal gaat overigens alleen maar meer worden, hoe dichter we bij de zomer komen. Ik was niet zo snel als dat ik afgelopen weekend was, aangezien mijn linker schouder en arm zo’n pijn deden. Uiteindelijk heb ik dus niet zo veel kunnen helpen, maar ik heb gewoon doorgebeten en we zullen zien of het blijvend is. Ik kreeg vandaag ook nog een beetje goed nieuws.. ik zou al een uur extra uitbetaald krijgen, omdat ik langer bezig was dan normaal, maar ik krijg nog een uur extra uitbetaald, omdat ik alleen was. Super chill.. 2 uur extra uitbetaald krijgen! Verder staat er voor deze week nog een dagje housekeeping voor dinsdag op het programma en vrijdag moet ik alleen helpen met de was. Woensdag en donderdag ben ik vrij. Heerlijk!
Owh ik heb ook nog even geregeld dat ik vrij ben als paps en mams komen, dus dat is ook geregeld. Heerlijk! Om precies te zijn vandaag (Maandag 20 November om 19:15u) duurt het nog 3 weken, 5 dagen, 19 uur, 54 minuten en een X aantal seconden voordat papa en mama in Auckland landen. Yeeeeyy! Heb er zin in!

Extra
Voor degene die mijn blog fanatiek meelezen!
Ik ben een beetje nieuwsgierig geworden naar de mensen die mijn blog lezen. Ik heb op elke blog ongeveer 120 weergaven, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wie dit dan allemaal zijn. Dus als iedereen het even zou willen laten weten, zou ik echt super leuk vinden! Gewoon via een reactie ofzo! Als je het nog steeds stiekem anoniem wil lezen, vind ik dat ook goed hoor!

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

petra struik

wat super fijn om te lezen dat het nu zo lekker met je gaat na als die weken daf het minder was.. hopenlijk kan je nu lekker je draai vinden meis!succes

Dorien

Hoi mariska!,
Ik ben een van je “vreemde” lezers, die via travelactive naar de blogs was gestuurd en zo kwam ik jou tegen. Helaas heb je niet zo’n goeie start gehad met die oma, maar zoals ik lees kan je veel aan en blijf ik lekker lezen. Veel succes daar nog!

Anneke

Hoi hoi lekker bezig jij .idd wel fijn dat je pa en ma snel naar jou komen .Kun je zelf ook effe in de relax stand

Amber van Ginkel

Hey Mariska,
Ik lees je blog ook regelmatig als ie op Facebook voorbij komt ;) hartstikke gaaf avontuur dat je bent aangegaan daar, veel geluk en plezier nog!

Gerda

Mooi om te lezen dat je nu weer lekker bezig bent. Wat leuk om oude vriendin van je zus te ontmoeten. Zo nu gaat de tijd vast snel en zijn je vader en moeder er zo. Groetjes

Germa

Hey zussie, tuurlijk lees ik je blog!!! Wat denk jij nou haha heel veel succes daar en nog heel even geduld dan heb je ook vakantie ??

Suzan

Hey Mariska,
Fijn dat je weer wat beter in je vel zit. Nog een paar weken aftellen en dan zijn je paps en mams er.

Danine

Ha,
Je vader van de week al in de stoel gehad in de salon! Al even over jou gesproken.
Goed dat je vol gehouden heb en ben natuurlijk ook 1 van je anonieme lezers! Haha
Kusjes je nichtje ?

Henk hendriksen

Hallo Mariska
Ik leez ook mee hoor. Succes daar goed bezig. ?

Opa en oma van Dam

Meisje wij hebben veel respect voor jouw je bent een kanjer je kunt jezelf reden op deze leeftijd en zover van huis kanjer die je ben je RET het wel succes en groetjes en tot de volgende blog

Gert-Jan

Goed bezig! Veel succes daar!

Gerrie

Hoi Mariska, lees jou bericht altijd super dat je het nu zo naar je zin heb, maar werk je niet teveel zometeen ben je te moe voor vakantie veel plezier nog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active