mariska-hazeleger.reismee.nl

Dubbele gevoelens..

Ik wil iedereen eerst even bedanken voor de ontzettende lieve reacties. Doet mij echt goed om te zien dat er zo veel mensen meelezen met mijn blog en ook de moeite doen om even een berichtje achter te laten! Ontzettend bedankt voor dat!

Dinsdag 17 Oktober
Vandaag begon mijn dag een beetje vreemd. Mijn host mom en mijn oudste host kid vertrokken naar kindy en naar haar werk. De moeder van mijn host mom en mijn jongste host kid gingen naar de winkel op zoek naar een mini kinderwagen om mee te spelen. Ze zegt tegen mij: wij gaan even naar de winkel en jij bent druk met de was zie ik, dus we zien je snel weer. Dus ik dacht wtf.. ik moet thuis blijven en de was maar doen. Aan de ene kant was het wel een lekker begin van de dag, lekker rustig enzo. Maar aan de andere kant voel je wel een druk dat je alles moet doen en het moet er ook uitzien dat je wat heb gedaan. Dus toen zij weg waren heb ik maar alle was gewassen en buiten opgehangen, ik heb de vloer gemopt en ik heb maar gezegd dat ik ook gestofzuigd had (heb ik niet gedaan, maar anders denkt ze dat ik niks heb gedaan). Daarnaast heb ik droge was opgevouwen en opgeruimd en ik heb ook nog een half uur op mijn iPad wat dingen bekeken. Owh ja heb ook nog het eten deels voorbereid. Ik vond dat ik genoeg had gedaan. Rond 11 uur kwam ze weer thuis en kwam ik erachter dat ze niet alleen naar de winkel is geweest, maar ze is ook nog even koffie wezen drinken bij haar zus. Wat fijn voor haar zeg, denk ik sarcastisch. Ik ben dus 2,5 uur alleen geweest en heb het huishouden gedaan, terwijl zij lekker aan de koffie zat. Uiteindelijk hebben we thuis geluncht en toen ik de laatste was buiten had opgehangen en ik weer naar binnen ging, zag ik dat ze de tas mijn host kid gepakt had en ze zegt: wij gaan weg, een eindje rijden, als je wil mag je mee. Toen dacht ik.. ben je mij nou aan het testen? Als ik niet mee ga, moet ik wat in huis doen, maar wat? Alles is immers al gedaan. Als ik wel mee ga, dan kan je eigenlijk niks zeggen. Dus ik heb het huis afgesloten en ben mee gegaan. We zijn uiteindelijk naar de oma van mijn host mom geweest. Daar heb ik even met mijn jongste host kid gespeeld en toen we even binnen zaten praten we over het feit dat ik graag wilde gaan reizen in Januari. Toen ik vertelde dat een vriendin hier, in November al ging reizen zegt de moeder van mijn host mom het volgende: waarom ga je niet lekker met haar mee? Ik red het wel alleen hoor met de kinderen, de ergste periode zijn we al voorbij. Het eerste wat ik dacht was, wat bedoel jij met de ergste periode? En het tweede was, jij wil mij zo snel als mogelijk weg hebben. Op de weg terug naar huis begon ze weer over wat ik in Januari wilde gaan doen. Dus ik zei reizen of ik kan op zoek naar een nieuwe familie, maar ik weet niet of ik dat wel wil. Zegt ze: als je een nieuwe familie gaat zoeken, zoek dan naar oudere kinderen, schoolgaande kinderen bijvoorbeeld. Niet iedereen is geschikt om op kleine kinderen te passen! Die uitspraak hakte er wel even in bij mij. Ik heb de rest van de weg terug naar huis ook niks meer gezegd. Eenmaal thuis heb ik de was binnen gehaald, opgevouwen, opgeruimd en een nieuwe was weer aangezet. Geloof me.. met haar in huis blijf je bezig. Daarna heb ik het eten aangezet en heb de afwas deels opgeruimd, afgewassen en de vaatwasser aangezet. Volgens mij heb ik mijn geld deze week al wel verdiend... toen mijn host dad thuis kwam heb ik hem geholpen met de kids (eigenlijk zit mijn werktijd erop, op het moment dat mijn host dad of host mom thuis komt, maar jah..). Na het eten heeft mijn host dad de kids in bad gedaan en ik heb de keuken verder opgeruimd. Er lag meer eten op de grond dan dat er in de monden van de kids zat. Daarna heb ik mezelf even teruggetrokken in mijn kamer en heb Expeditie Robinson terug gekeken. Rond kwart voor 8 was het avondeten klaar en ben ik gaan eten. Daarna lekker gedoucht en naar bed.

Woensdag 18 Oktober
Vandaag weer een nieuwe dag. Mijn host mom gaat met mijn oudste host kid weer naar de kindy en naar haar werk. De moeder van mijn host mom is natuurlijk ook weer gearriveerd en dit keer blijft ze wel. Dit komt omdat mijn jongste host kid net wakker is en dus nog moet ontbijten. Ze begint met een fles en daarna komt er fruit uit de schaal, chocoladevla en een soort Brinta. Rond half 11 vraagt ze of ik de temperatuur kan meten van mijn jongste host kid, want ze denkt dat ze koorts heeft. Ik proberen met dat ding überhaupt haar oor te raken, maar helaas het gaat niet lukken. Dan geven we haar maar voor de zekerheid een beetje paracetamol. Ook dit gaat niet lukken, want ze wil het niet innemen. Helaas pindakaas. Ondertussen is het half 12 en besluiten we onze spullen te pakken en gaan we een stukje rijden. Om kwart voor 12 rijden we weg en nog geen 5 minuten later ligt mijn jongste host kid al te slapen. We rijden door naar een baby winkel, voor een paar zonneschermen, voor in de auto en daarna rijden we langs 3 stranden. Super mooi natuurlijk allemaal. Op de weg terug naar huis rijden we langs de supermarkt voor een paar uien, voor het avondeten en daarna gaan we naar haar huis. Ondertussen, op de weg terug, zegt ze ineens: bedankt voor alles wat je in huis doet, ik weet dat je er voor betaalt krijg, maar het is een grote hulp voor je host parents. Ik weet dat ik vaak kritisch ben, maar ik hou er ook van om complimenten te geven. Het enigste wat ik kan zeggen is dank je wel. (Deze ochtend heb ik trouwens weer 3 wassen gedraaid, buiten opgehangen, snel weer binnengehaald toen het ging regenen, binnen opgehangen en de keuken steeds opgeruimd, na elke keer dat zij in de keuken is geweest). Eenmaal bij haar huis speel ik wat met mijn jongste host kid en rond 3 uur vraagt ze in een keer of ik even 20 minuten op haar wil passen, zodat zij mijn oudste host kid van kindy op kan halen. Ik was eigenlijk een beetje verrast, dat ze mij toch alleen wilde laten. Natuurlijk zei ik ja, dat is goed. Een half uur later is ze weer thuis. Rond half 5 gaan we weer richting mijn huis en begin ik meteen met het eten want ik ben al laat. Zij speelt nog wat met de kids. Om half 6 is mijn host dad nog steeds niet thuis en ik begin maar vast met het opdienen van het eten. Om kwart voor 6 komt mijn host dad thuis en kunnen de kinderen aan tafel. Ik krijg nog een leuke verrassing te horen, want morgen is mijn host dad vrij en dat betekent geen dag met de moeder van mijn host mom. Jippieee!!! Ik zie haar vrijdag dus pas weer. Gelukkig is het dan al bijna weekend en ook nog eens een lang weekend, want maandag is het public holiday en is iedereen ook vrij. Ik dus ook! Na dat de kinderen hebben gegeten hang ik de laatste was nog even op en haal het droge van de lijn, vouw en ruim het op. Daarna is het weer tijd om mij even terug te trekken en ik begin met het schrijven van mijn blog van deze week. Aangezien ik merk dat ik soms een beetje vergeetachtig word, met wat ik de dagen heb gedaan, ga ik elke dag maar gewoon in een mail naar mezelf de dag beschrijven. Het helpt om de dagen te overzien. In de avond eet ik gezellig met mijn host parents en bel ik nog even met Carla. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Donderdag 19 Oktober
Vandaag was ik een dagje vrij, omdat mijn host dad een dagje vrij had genomen. Daarnaast had mijn host mom een feestje van het werk, waardoor ze laat thuis zou zijn. Dus de auto bleef thuis. Omdat mijn host dad mijn host mom rond 6 uur zou wegbrengen naar het station, zou ik even moeten oppassen. Ik mocht gewoon blijven slapen, maar als ik de kinderen hoorde, moest ik natuurlijk ook wakker worden. Uiteindelijk gingen ze pas om kwart voor 7 weg en rond 7 uur werd mijn jongste host kid wakker. Ik heb haar uit bed gehaald en een fles gegeven en ben toen samen met haar op de bank gekropen. We hebben even het nieuws gekeken. Om 10 over 7 kwam mijn host dad weer thuis en kon ik weer verder gaan slapen. Toen mijn wekker af ging heb ik hem uitgedrukt en ben zo weer in slaap gevallen. Totdat ik ineens wakker schrok met het idee dat ik al bijna in de auto had moeten zitten op weg naar de stad waar ik Carla op zou pikken. Ik namelijk nog haar paspoort in mijn tas van afgelopen weekend. Oeps.. die wou ze natuurlijk wel terug hebben. Uiteindelijk zat ik dus met wat vertraging om 10 over 9 in de auto. Helaas was ik nog niet eens op de snelweg of ik stond al in de file. Geloof me.. Nederland heeft veel files.. maar Nieuw-Zeeland kan er ook wat van. Uiteindelijk was ik 3 kwartier bijna op de plaats van bestemming, want door wegwerkzaamheden kon ik niet echt op de afgesproken plek komen. Dus we probeerden dichter na elkaar toe te komen door te bellen en te vertellen wat we zagen. Net een spelletje hints.. Hahah. Uiteindelijk vonden we elkaar en reden we richting Mission Bay. Het is daar echt prachtig. Mooi uitzicht en het was ook nog eens een super mooie dag. Vol met zon! We zijn ook nog langs Kelly's sea life geweest. Heel mooi, maar zeker niet zo veel geld waard. Daarna reden we door naar de outlet winkel in Onehunga. Het was alleen niet wat ik er van verwacht had. Er waren wel een hoop merken winkels enzo, maar dat ik nou zeg dat het hoge kortingen waren dat niet. Rond kwart voor 4 reden we weer richting de ferry en daar heb ik Carla afgezet. Toen ben ik zelf weer terug naar huis gereden. 's Avonds ben ik op tijd naar bed gegaan, omdat ik gewoon heel moe was.

Vrijdag 20 Oktober
Vandaag de laatste dag van de werkweek en dan is het lang weekend. We rijden rond half 10 naar de moeder van mijn host mom en onderweg halen we koffie. Eenmaal daar drinken we onze koffie en pakken we in om naar de indoor speeltuin te gaan. Mijn host mom blijft natuurlijk achter zodat die haar werk kan doen. Wij rijden lekker naar de indoor speeltuin. Eenmaal daar beginnen de kids met een ijsje, zoals altijd. Ineens zegt de moeder van mijn host mom tegen mij, ik ben blij dat we weer een beetje vrienden kunnen zijn. Na ons gesprek was het een beetje moeilijk, maar ik ben blij dat ik nu een vriend heb uit Nederland. Het enige wat ik kon denken was.. eigenlijk niet zo veel. Ik voelde mij even helemaal leeg, wist ook niet zo goed wat ik daar op moest zeggen. Dus ik zei maar dank je en dat geldt hetzelfde voor mij. Achteraf weet ik nog steeds niet zo goed hoe ik daar nou op had moeten reageren. Het kwam zo uit het niets. Aan de ene kant ben ik blij dat zij er zo over denkt, dat maakt het makkelijker om het vol te houden tot half december. Aan de andere kant denk ik.. meen je het wel echt.. na alles wat je tegen mij heb gezegd. Uiteindelijk heb ik nog even lekker met de kids gespeeld en rond 1 uur gingen we weer naar haar huis. Toen heeft de vader van mijn host mom een speelhuisje opgehaald voor in de tuin. Die hebben we nog even in elkaar gezet en daarna was het ook alweer tijd om naar huis te gaan. Eenmaal thuis ben ik op bed gaan zitten en heb ik Expeditie Robinson terug gekeken. Rond half 8 ben ik in slaap gevallen om vervolgens pas om half 10 wakker te worden. Toen zag ik dat mijn host mom mij een appje had gestuurd, met het volgende: Hey, het eten is klaar, maar ik denk dat je slaapt, dus ik wilde je niet wakker maken. Kom gezellig als je wakker wordt, ik heb wat eten voor je bewaard. Dit is toch gewoon super lief. Helaas toen ik wakker werd zag ik dat er visite was, dus dat was wel een beetje akward. Maar uiteindelijk heb ik nog wat gegeten en ben ik weer terug naar bed gegaan. Helaas kon ik de slaap niet vatten en heb ik nog een film gekeken. Daarna toch maar geprobeerd te gaan slapen.

Zaterdag 21 Oktober
Vandaag heb ik geprobeerd uit te slapen. Helaas heb ik vannacht heel slecht geslapen, dus ik ben niet echt uitgerust. Op het moment dat ik wakker word, zie ik dat iedereen weg is, dus ik ga maar lekker ontbijten en film kijken. Rond 12 uur komt iedereen weer thuis. Ik besluit om eerst even mijn blog bij te werken en ga dan naar het Nederlandse winkeltje om dropveters in te slaan. Echt waar.. die dingen zijn lekker en ik kan niet zonder hier. Daarna ben ik nog even naar de shopping mall in Henderson geweest om te kijken voor een nieuw telefoonhoesje. Niet gevonden helaas, dus ben ik maar weer naar huis gegaan. Eenmaal thuis heb ik nog even tv gekeken en toen zag ik dat de ouders van mijn host mom langs kwamen voor het avondeten. Toen heb ik even geholpen met het klaar maken voor het eten en daarna gingen we aan tafel. We aten kip en een wat vreemde salade.. hij was op zich wel lekker, maar toch ook weer niet. Vreemd hè.. als toetje hadden we nog een tulband cake met slagroom en verse aardbeien. Jummy in my tummy!! Die hadden ze zelf gemaakt en hij was eigenlijk heel goed gelukt! Rond kwart over 8 gingen de ouders van mijn host mom weer naar huis en gingen de kinderen naar bed. Super laat natuurlijk voor hen!! Ik ben toen maar begonnen met de afwas in de vaatwasser zetten en andere dingen afwassen, daarna heb ik met mijn host parents een nieuwe serie gekeken, big little lies. Super leuke serie! Ik ben rond 10 uur maar naar bed gegaan, want ik was echt moe.

Zondag 22 Oktober
Vandaag heb ik weer geprobeerd uit te slapen, maar weer niet echt gelukt. Ik heb de laatste nachten steeds, dat ik om de 2 uur wakker word. Heel irritant dus! Toen ik uit mijn bedje kwam, was iedereen alweer weg en ben ik maar weer gaan ontbijten en heb ik weer een film gekeken. Rond half 2 heb ik mijn spullen gepakt om naar het zwembad te gaan en ik ben om 2 uur in de auto gestapt. Eenmaal daar was het zo druk, dat ik 10 minuten moest wachten, voordat ik naar binnen mocht. Er moeten dan zeg maar eerst mensen uit, voor er weer mensen in komen. Na 10 minuten kon ik naar binnen en heb ik nog even een badmuts en brilletje gekocht. Zo kan ik tenminste onderwater kijken en gewoon zwemmen. Na ongeveer 3 kwartier gezwommen te hebben ging ik weer naar huis. Eenmaal thuis heb ik mijn blog afgeschreven en heb ik lekker gerelaxt. Ik was echt gesloopt. In de avond hebben we lekkere burrito’s gegeten. Alleen jammer van die rare bonen erin, die waren minder lekker. Rond half 9 ben ik naar bed gegaan.

Extra
Er zijn dus momenten waarbij ik denk.. ik wil nu weg en zo snel als mogelijk, maar er zijn ook momenten waarbij ik denk dat ik het wel vol kan houden. Ik zou willen dat mijn gevoel mij een keuze liet maken, maar helaas het speelt een spelletje met mij. Waarschijnlijk kent iedereen dat gevoel wel. Morgen (maandag) ben ik nog lekker vrij vanwege de public holiday. Geen idee, wat ik ga doen, aangezien het alleen maar gaat regenen. We zullen zien, eerst maar eens een normale nacht proberen te slapen en dan zien we wel verder.

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland

Reacties

Reacties

Corine van donselaar

Kan me zo voorstellen dat je niet weet wat je wil. Klinkt misschien cliché maar alles gebeurd met een reden. Opeens zul je het weten. Probeer ondertussen te genieten van deze onvergetelijke ervaring! Is toch stuk interessanter dan bij de coop achter de kassa ;)

Zet um op!

Liefs Corine

Antoinette

Een Dikke knuffel van mij, uit Barneveld!!!
Heel veel liefs en wijsheid toe gewenst!! ?

Gerda

Hoi, Mariska probeer van de positieve dingen te genieten zo voel je je ook beter en is het zo december. Wie wet wat er nog op hè pad komt daar. Groetjes ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active