mariska-hazeleger.reismee.nl

Dubbele blog!

Ik weet dat jullie de vorige blog gemist hebben en het spijt me voor dat, maar als jullie deze blog lezen, zal dat het wel duidelijk maken. Hoop ik tenminste. Er moesten gewoon eerst dingen besproken worden, voordat dit online ging. Toch wens ik jullie veel leesplezier met deze dubbele blog.

Zondag 1 Oktober
Vandaag heb ik eerst lekker uitgeslapen en rond 10 uur ben ik lekker gaan douchen. Mijn host family was niet thuis, dus ik had het huis lekker voor mij alleen. Na het douchen ben ik lekker gaan ontbijten, ben ik op de bank geploft en heb ik een film gekeken. Lekker een rustig ochtendje. Rond 1 uur kwam mijn host family thuis van hun ochtendritje. Ze moesten nog even boodschappen gaan doen, maar daarna zouden we richting Birkenhead gaan om lekker in het Nederlandse restaurant te gaan eten. Rond 2 uur kwamen ze weer thuis van de supermarkt en toen zijn we vertrokken naar Birkenhead. Het was even zoeken naar het restaurant, omdat het een heel klein schattig restaurantje was. Toen we daar eenmaal binnen kwamen, zag ik een paar muurschilderingen van Amsterdam. Super mooi gedaan. Daarnaast zag ik ook een schapje met wat Nederlandse producten, zoals paprikachips en roze koeken. We gingen aan tafel zitten, alleen de kinderen konden gewoon echt niet stil zitten. Ze zaten alleen maar te klieren en herrie te maken. Schaamde me wel een beetje, in een restaurant ben je normaal stil en gooi je geen eten op de grond. Schijnbaar is dat voor deze kinderen heel normaal. Mijn host dad zat alleen maar om zich heen te kijken en als er een maaltijd uit de keuken kwam, dan vroeg die aan mij wat het is. Dus elke keer moest ik gaan vertellen wat het was. Zo moest ik uitleggen wat een bitterbal is en hachee met aardappelpuree. Voor ons begon onze maaltijd met een bittergarnituurtje. Er waren mini-kaassoufflés, kleine frikandel speciaal, bitterbal, soort bitterbal maar dan met kaas en een bamischijfje. Owh en ook nog een mini loempia. Helaas voor mij was de loempia niet lekker (veel te pittig) en was de frikandel speciaal, niet echt een frikandel zoals wij die kennen. Als hoofdgerecht had ik een kipburger met pindasaus (Dikke liefde voor die pindasaus <3, die was echt lekker) en mijn host dad en host mom hadden een pannenkoek met gyros. De kinderen aten alleen de frietjes op. Mijn oudste host kid kreeg appelmoes bij zijn frietjes, maar dat vond die maar vies. Dus die heb ik lekker opgegeten.
Na dat we allemaal ons eten op hadden zijn we zo snel als mogelijk weer naar huis gereden. Er zou namelijk een storm aankomen en aangezien er nog al wat losse dingen in de tuin te vinden zijn, moesten we die eerst nog even opbergen. Onderweg naar huis was iedereen alleen nog al moe. Mijn jongste host kid was in slaap gevallen en mijn host dad ook. Mijn oudste host kid zat op een telefoon naar trucks te kijken en ik zat voorin ook bijna te slapen. Gelukkig kon ik mezelf wakker houden. Eenmaal thuis lieten we iedereen maar even slapen. Ik heb de losse dingen uit de tuin gehaald en ben toen snel weer naar binnen gegaan, aangezien het langzaam begon met regenen. We hebben iedereen in de auto maar wakker gemaakt, voordat het echt hard zou gaan regenen en waaien. In de avond ben ik op tijd naar bed gegaan, ik was nogal moe. Morgen staat er ook weer een nieuwe werkweek klaar, dus ik bereid mezelf vast voor op een weekje inhouden en volhouden.

Maandag 2 Oktober
Vandaag startte weer een nieuwe werkweek en een week van volhouden. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze week nog even aankijk en dat ik aankomend weekend met mijn host parents in gesprek ga. Ik wil weten of de moeder van mijn host mom hier voor het hele jaar zal zijn of maar voor een paar weken. Omdat het voor mij geen doen is op deze manier. Als ik samen met iemand had willen werken had ik daar wel voor gekozen toen ik daar de kans voor kreeg, maar dat heb ik niet gedaan en dus zal ik dit lastig vol houden als dit voor het hele jaar is.
Nu even over vandaag. De moeder van mijn host mom wilde ons meenemen naar het museum. Ze was alleen een belangrijk punt vergeten. Het is school holiday hier en dat betekent dus dat alle scholieren vakantie hebben. Het was dus zo druk, dat er geen parkeerplek meer was. Bij dit museum zit ook nog een heel park, maar zelfs daar kon je niet meer parkeren. Helaas pindakaas, volgende keer een nieuwe kans. Toen besloten we maar naar het station te gaan en de trein te pakken. We hadden de kinderen beloofd dat altijd nog eens te doen, dus dat deden we nu maar. We besloten naar Swanson te gaan met de trein. Daar hebben we koffie gedronken en een ijsje gegeten. En daarna natuurlijk met de trein weer terug naar Glen Eden. Toen we eenmaal bij het huis van de moeder van mijn host mom waren kwamen we erachter dat we de pet van mijn oudste host kid verloren waren. Toen maar even het café gebeld, waar we koffie hadden gedronken en ja hoor, hij lag gelukkig daar. Toen zijn we maar in de auto gestapt en hebben we de pet opgehaald en daarna zijn we doorgereden naar huis. Toen kon ik weer verder met de was en de voorbereiding voor het eten. In de avond ben ik weer lekker vroeg naar bed gegaan.

Dinsdag 3 Oktober tot Donderdag 5 Oktober
Deze dagen is er eigenlijk niet heel veel speciaals gebeurd. Een beetje zoals vorige week. De moeder van mijn host mom komt in de morgen, we rijden elke dag heen en weer en als mijn host mom of host dad thuis is, komen wij ook weer thuis. Dit is toch bijna niet vol te houden..

Vrijdag 6 Oktober
Vandaag weer een lekker kort dagje en het is bijna weekend. Ik ben vandaag met de kids en de moeder van mijn host mom naar het strand geweest. Picknick meegenomen en wat speelgoed en lekker genieten. De kinderen hadden pret voor tien, ondanks dat er weinig mensen op het strand aanwezig waren. Nog een leuk feitje, ik mocht rijden ?? dat is wel nieuw hoor hier, rijden met de kinderen onder toezicht van de moeder van mijn host mom. Dat wil je echt nooit meer eigenlijk. Ze zit alleen maar te draaien, te zingen, te schreeuwen en dan ineens ziet ze een vlek op mijn jas en gaat ze die er even af zitten poetsen, terwijl ik nog steeds aan het rijden ben. Ik kon der wel een mep verkopen eigenlijk. Zit gewoon stil in de auto of ga er uit. Gelukkig was mijn host mom rond half 4 klaar met haar werk en gingen we naar huis. In de avond wilde ik eigenlijk al navraag doen over de afgelopen 2,5 weken, omdat ik dit niet heel lang meer vol kan houden. Maar ik durfde niet, want mijn host parents zagen er gestrest uit en mijn host mom ging al voor het eten naar bed. Dan moet het morgen maar gebeuren, want ik wil het voor maandag besproken hebben.

Zaterdag 7 Oktober
Vandaag ben ik op Piha beach geweest, dit is een zwart zand strand met woeste golven. Meer een surfstrand dus, maar ook geschikt om gewoon te relaxen. Daar hebben ze ook een grote rots, de Lion rock genoemd. Die heb ik beklommen! Hoogtevrees was even geen optie, al was de weg terug best even spannend. Eenmaal weer beneden ben ik nog even over het strand gelopen en daarna weer richting huis gegaan. Ik moest mijzelf mentaal voorbereiden op het gesprek wat komen ging. Toen de kinderen op bed lagen en we het eten bestelt hadden, vroeg ik aan mijn host parents of we een gesprek konden hebben over de laatste 2,5 weken. Ze zei: ja dat is goed, maar ze keek wel een beetje geschokt. Toen we eenmaal begonnen vroeg ik of ze vonden dan ik in de laatste 2,5 weken meer heb gedaan en of dat goed ging. Ze zei ja.. maar toen kwam er een antwoord wat ik niet echt verwacht had. Ik zal het gesprek in het kort vertellen.
Mijn host dad werkt bij een bedrijf en dat gaat heel slecht. Hij moet opzoek naar ander werk, maar kiest er voor om herscholing te gaan doen. Dat gaat natuurlijk heel veel geld kosten en dat betekent dat ze mij vanaf Januari niet meer kunnen betalen. Dit betekent dus dat ik vanaf Januari werkloos ben. Daarnaast willen ze dat de kinderen niet teveel verandering hoeven te doorstaan en dat betekent dat ik de laatste 9,5 weken samen moet werken met de moeder van mijn host mom. Aangezien die in Januari weer het stokje dagelijks zal overnemen. Dit was natuurlijk een schok voor mij, niet alleen omdat ik in Januari geen au pair meer ben, maar ook omdat ik nog 9,5 week met de moeder van mijn host mom opgescheept zit. Ik ga volgende week de organisatie bellen om te horen wat mijn mogelijkheden zijn en dan moet ik beslissen wat ik ga doen.
In de avond heb ik meteen met Carla gebeld en daarna met mijn ouders. Ik kon eigenlijk alleen maar huilen.

Zondag 8 Oktober
Vandaag heb ik uitgeslapen en rond 3 uur ben ik naar het zwembad gegaan. Ik moest gewoon echt wat ontspanning hebben. Het was nog steeds school holiday natuurlijk en dus wat het te druk. Ik mocht alleen in het 25 meter bad zwemmen en niet in het leuke gedeelte zeg maar. Ik heb toen besloten om 3 kwartier baantjes te zwemmen en dan maar weer naar huis te gaan. Eenmaal thuis gingen we gelukkig redelijk op tijd eten en daarna ben ik op tijd naar bed gegaan. Ik had mijn slaap en mijn tijd voor mezelf wel nodig na dit weekend.

Maandag 9 Oktober
Vandaag was er eigenlijk niets speciaals om te benoemen. Gewoon een normale dag.

Dinsdag 10 Oktober
Vandaag ben ik gewoon om half 9 begonnen, maar toen ik mijn kamer uit kwam zag ik dat mijn host mom nog helemaal niet klaar was en dat had een reden. Mijn jongste host kid voelde zich niet lekker en dus bleef ze thuis. Ze had toch geen meetings op haar werk. Dus had ik lekker een dagje vrij. Ik heb uiteindelijk wel de was gedaan en zo, maar kon wel lekker relaxen. Ik heb die dag eigenlijk niks bijzonders gedaan, thuis gebleven en film gekeken.

Woensdag 11 Oktober
Pff.. wat een nacht. Mijn jongste host kid was de hele nacht wakker en alleen maar aan het overgeven en daar werd ik steeds wakker van. Om gek van te worden. Tot mijn grote verbazing gingen mijn host parents wel gewoon werken. Die logica snap ik eigenlijk niet. Gisteren was ze nog niet echt ziek, wel hangerig, maar niet zo ziek als vandaag en dan blijft de moeder wel thuis, maar vandaag niet. Terwijl dat kind haar eigenlijk harder nodig heeft dan anders. Wat is dat voor logica?
Maar ja.. uiteindelijk heb ik dus samen met de moeder van mijn host mom op een ziek kind gepast. Toen ik tegen haar vertelde dat ik slecht geslapen had, kon ze dat niet geloven, ik had immers gisteren een dag vrij gehad. Toen dacht ik bij mezelf.. ja dus, dan kan de nacht nog wel slecht zijn. Af en toe moet ik echt op mijn tanden bijten om niks te zeggen tegen haar. Hoe ga ik dit nog 9 weken volhouden?

Donderdag 12 Oktober
Vandaag was mijn jongste host kind gelukkig weer een stuk beter in haar doen. Helaas was ik degene die zich nu een beetje ziek voelde. Ik ben vannacht vanaf 3 uur wakker geweest, omdat ik zo'n erge buikpijn had. Ik kon niet liggen, niet rechtop zitten, ik wist gewoon echt niet hoe ik mijzelf moest houden. Gelukkig hadden we niet een erg drukke dag gepland. In de avond heb ik alleen patatjes gegeten, om mijn buik zo veel mogelijk rust te geven. Daarna ben ik gaan slapen. Voor zover dat lukte natuurlijk.

Vrijdag 13 Oktober
Vannacht ging het gelukkig al stukken beter dan gisternacht. Ik had immers geslapen. We gaan vandaag weer langs bij de oma van mijn host mom. Daar zijn we gisteren ook de halve dag geweest. Vandaag waren er gelukkig nog meer jongere neefjes en nichtjes, dus ik had gezelschap. In de avond heb ik gevraagd of ik de auto het weekend mee mocht nemen, omdat Carla en ik graag naar de glow worm caves wilde. Maar dat was nogal ver rijden, dus besloten we er een overnachting bij te doen. Gelukkig mocht ik de auto mee nemen dus we konden alles gaan boeken. Morgenvroeg zou ik haar ophalen en daarna zouden we samen doorrijden naar ons hostel. Ik ging maar snel al mijn spullen pakken en heb ook nog even snel gedoucht.

Zaterdag 14 Oktober
Vandaag ben ik vroeg opgestaan om de laatste spullen in mijn koffer te doen om vervolgens in de auto te stappen richting Carla. Eenmaal bij Carla hebben we even gewacht en toen zijn we richting ons hostel gereden. Eenmaal daar hebben we onze spullen achter gelaten en zijn we naar de grotten gereden. Daar kwamen we erachter dat alle tour volgeboekt waren, maar we konden wel 1 grot vandaag bekijken en de andere 2 morgenvroeg. Dus dat hebben we afgesproken. Om half 4 hadden we onze tour door de eerste grot, maar we waren een beetje laat, dus we moesten opschieten. Eenmaal bij de grot viel het allemaal wel mee, hoe te laat we waren. De gids was er zelfs nog niet eens. Na de tour zijn we naar de supermarkt gereden en hebben we wat lekkers in huis gehaald om daarna lekker uit eten te gaan. In de avond hebben we nog lekker een spelletje gespeeld en daarna hebben we nog even buiten gezeten om naar de sterren te kijken. We konden de Melkweg zien en ik heb mijn eerste vallende ster ooit gezien. Het was echt super gaaf! Rond 12 uur gingen we maar eens naar bed toe.

Zondag 15 Oktober
Vandaag zijn we weer vroeg opgestaan om naar onze tours te gaan. Maar eerst naar de supermarkt voor een ontbijt. Daarna weer terug naar de grotten. Als eerste hadden we de lange tour van 2 uur en die was echt heel gaaf. Daar zagen we al een aantal gloeiwormen en dat was echt super gaaf. Daarna hadden we onze laatste tour. De grot met de meeste gloeiwormen. Super gaaf! Helaas was het daar niet toegestaan om foto's te maken. Rond half 2 waren we helemaal klaar en gingen we proberen naar huis te rijden zonder Tomtom. We wilde zo min mogelijk op de snelweg rijden en besloten daarom om rond een berg te rijden. Carla had een route uitgestippeld en we besloten die te gaan rijden. Er zou vanzelf een splitsing zijn, waar we links of rechts konden gaan. Rechts was de korte weg, terug naar de snelweg en links was nog verder om de berg. Ongeveer een uur later kwamen we erachter dat we de splitsing gemist hadden en dat we allang rond de berg aan het rijden waren. Uiteindelijk reden we ergens in the middle of nowhere rond en moesten we natuurlijk plassen. Gelukkig was er een golf club daar en konden we even snel plassen. Sneaky door de kleedkamer gelopen! Snel weer terug in de auto en weer door. Uiteindelijk zijn we weer bij de snelweg uitgekomen en gingen we richting Carla's huis. In Beachlands hebben we nog even pizza gegeten en uiteindelijk waren we om half 8 bij haar thuis. Ik heb daar even gerelaxt, want ik was nogal taai van al dat rijden. Aangezien ik de enige was die mocht rijden in deze auto. Om half 9 ben ik naar huis gereden, heb nog even getankt en om half 10 was ik thuis. Ik ben meteen naar bed gegaan en heb nog even met papa en mama gebeld. Om daarna lekker te gaan slapen na een waanzinnig gaaf weekend!!

Maandag 16 Oktober
Vandaag weer een nieuwe week. Ik weet dat deze blog een beetje anders is, dan iedereen gewend is, maar ik moest deze dag er gewoon even bij schrijven. Vandaag kwam de moeder van mijn host mom natuurlijk weer langs en ik werd meteen geïrriteerd. Ze vroeg naar het weekend, dus ik natuurlijk heel enthousiast alle verhalen vertellen, vroeg ze hoe we daar gekomen waren. Dus ik zeg met de auto. Vraagt ze of ik met de auto van mijn host mom ben geweest, dus ik zeg weer ja. Kijkt ze mij nogal boos en verontwaardigd aan. Dat had ik echt niet gedaan zegt ze, je had makkelijk met het openbaar vervoer kunnen gaan. Ik had je mooi op de trein gezet. Maar omdat mijn host mom zo lief was geweest moest ik maar een heel groot cadeau voor haar kopen. Dus ik heb maar gezegd dat ik dat dit weekend ook van plan was om te gaan doen. Toen waren we later bij haar thuis en zat ik heel even op de stoel. Vroeg ze wat ik aan het doen was, dus ik zeg heel even zitten en uitrusten. Zegt ze: je word niet betaald om te relaxen. Toen ben ik maar opgestaan en ben even weggelopen, ik kon dit even niet hendelen. Door alle gebeurtenissen hier de laatste weken ben ik nogal een emotioneel wrak. Ik huil snel, denk veel te veel na en heb eigenlijk best veel stress voor wat komen gaat.
Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk weg om te gaan reizen, maar ik heb het geld niet. Dus als iemand wil sponsoren, Hahah nee grapje!
Ik merk gewoon dat ik mij aan alles irriteer en ik merk dat ik het na deze week niet meer zo leuk vind als eerst. Ik hou dit niet nog 9 weken vol. Ik vreet mijzelf dan van binnen helemaal op. Maar ik zie gewoon geen andere mogelijkheid dan volhouden en sparen.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden, maar dat zal moeilijk worden aangezien ik gewoon niet weet wat te doen. Ik ben op zoek naar andere mogelijkheden, zoals werken op een boerderij of zoiets, maar dat is ook moeilijk. We gaan het zien hoe het loopt!

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

Germa

Hey meis,
Wat een ontzettende rollercoaster zeg!!! Ik had je vorige week al even gesproken maar deze week is nog wel een keer zo erg zo'n beetje! Kop op, nog even volhouden en voor je het weet kun je gaan reizen. Love ya!

Anneke

He mop idd wat een gedoe mama mia maar gelukkig komen je ouders naar je toe .en kun je in de relax stand. En wat je ook gaat doen en beslist je bent een kanjer

Anneke van Donselaar

Joh Mariska wat een verhaal zeg. Jammer dat het zo loopt. Probeer nog even vol te houden en dan lekker met je ouders op stap. Veel sterkte en ik weet zeker dat je het red. Groetjes Anneke

Gert-Jan

Zet em op!

Joost

Je kunt het overwin de dingen en je zult sterker worden dan je dacht.
Grt joost
Ps kijk je ouders maar lief aan als ze er zijn. Backpacken low budget kan heel gaaf zijn. Weet er wat vanaf.

Antoinette

Nou meisje wat een hoop verveelende dingen. Ik wens je heel veel sterkte en liefde toe. ❤

Gerda

Hoi Mariska, wat heftig allemaal voor je. Denk goed aan jezelf er komt vast wel weer wat op je pad. Mooi vooruitzicht dat je vader en moeder komen kun je lekker naar toe leven en samen met hen een mooie reis maken. Groetjes

Petra struik

Pfff afzien voor je. ..succes en sterkte met alles en hoop dat t op zn pootjes terecht komt!

Annemarie

Je maakt heel wat mee! Maar het komt zeker goed! Fijn dat je ouders straks die kant op gaan. Dat helpt zeker, hou je taai! Groetjes Annemarie

Opa en oma van dam

Ik heb je bericht met aandacht gelezen het is niet niks maar jij kom hier wel weer bovenop jij ben een sterke dame en weet wat je wil wij wensen je veel sterkte toe en denken aan jouw groetjes en blijven????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active