mariska-hazeleger.reismee.nl

Een 'Mwah' weekje..

Zondag 24 September
Ik stond vandaag op en schrok van de tijd. Het was al kwart over 10! Oeps.. nou jah eigenlijk was het pas kwart over 9, maar de tijd was natuurlijk verzet. Op zo'n dag als dit, gaat alles wel lekker snel. Helaas was het super lekker weer en dat gaat dan natuurlijk ook super snel. Ik heb vandaag meer een soort rustdag gehouden. Ik heb mijn kamer gestofzuigd en schoongemaakt en ben daarna in de zon gaan zitten bij de rest van de familie. De ouders van mijn host dad kwamen ook nog even langs en rond 5 uur werd het echt te koud buiten. 's Avonds hebben we lekker gegeten en rond half 10 zat ik nog lekker in mijn stoeltje tv te kijken. Ik was nog helemaal niet moe. Normaal ga ik altijd rond 9 uur naar bed, maar ja.. het was nu natuurlijk anders (het was eigenlijk pas half 9). Rond 10 uur ben ik toch echt naar bed gegaan, maar heb nog wel even met mijn ouders geskyped. Dit naar aanleiding van mijn vorige blog, die natuurlijk best heftig was. Het was fijn om even met hen te praten en om even mijn hondje weer te zien. Na het gesprek ben ik gaan slapen, ik was op dat moment helemaal kapot. Maar op dat moment baalde ik dat het weekend weer om was.

Maandag 25 September
Vandaag begon er weer een nieuwe werkweek. Ik zag er alleen heel erg tegenop. Op het moment dat ik wilde gaan ontbijten zei mijn host dad, dat de moeder van mijn host mom ons over 5 minuten zou komen ophalen om naar de dierentuin te gaan. Dus ik maar snel alle tassen gepakt en gezorgd dat we klaar stonden. Toen ze aankwam zag ik dat ze nog iemand mee had genomen en diegene had ook nog een kindje bij zich. Toen we allemaal in de auto zaten, kwam daar de vraag waar de kinderwagen was. Dus ik zei, die ligt in de auto van mijn host mom en die staat op t station. Toen kreeg ik de wind van voren. Ik had moeten zorgen dat die kinderwagen er altijd is, want die heb ze elke dag nodig. Het enige wat ik dacht was.. als je mij gisteren had verteld dat we naar de dierentuin zouden gaan, dan had ik die kinderwagen wel gevraagd jah.. maar ik kan dat moeilijk vragen als ik het pas vanmorgen heb gehoord en mijn host mom vroeg vertrokken is. Maar uiteindelijk zijn we naar de dierentuin geweest en hebben we opzich een leuke tijd gehad. Natuurlijk waren er momenten, dat ik mijzelf aan het opvreten was, maar verder ging t goed. Nadat we bij de dierentuin waren geweest gingen we naar haar huis en rond 4 uur bracht ze ons pas weer thuis. Ik was ondertussen al begonnen met het voorbereiden van het eten en rond half 5 was mijn host dad thuis. In de avond heb ik hem gevraagd waarom de moeder van mijn host mom hier steeds was, omdat het voor mij voelde alsof ze mij niet meer alleen wilde hebben met de kinderen. Zijn antwoord was het volgende: ze wil je helpen als een extra paar handen. Voordat ze haar knieoperatie had, paste zij steeds op en ik denk dat het soms lastig is voor haar om dat los te laten. Mijn gevoel werd bevestigd. Ze is gewoon jaloers. Ik ben een kwartier later naar bed gegaan, omdat ik mijn tranen niet meer in bedwang kon houden. Ik heb de hele avond gehuild en heb van binnen geschreeuwd om mijn familie en mijn hondje. Het werd mij allemaal even te veel.

Dinsdag 26 September
Ik heb niet geslapen vannacht, alleen maar gehuild. Ik kon het niet stoppen. Toen ik wilde gaan ontbijten, kon ik eigenlijk geen hap door mijn keel krijgen en besloot om maar niks te eten. Mijn host mom had haar moeder een sms’je gestuurd, dat we mijn oudste host kid naar de kindy zouden brengen en dan mijn host mom naar het station en dat ik daarna naar haar huis zou komen met mijn jongste host kid. Blijkbaar heeft ze dit genegeerd, want 5 minuten later stond ze voor de deur. Toen bracht mijn host mom, mijn oudste host kid naar de kindy en bleef ik thuis met de jongste en haar moeder.
Ondertussen nam de moeder van mijn host mom, mijn jongste host kid mee naar buiten voor een wandeling en begon ik met het doen van de was en het opvouwen van de droge was en het uitruimen van de vaatwasser. Toen ze terug kwam stapte we in de auto richting haar huis. Rond 1 uur gingen we allemaal weer in de auto om mijn oudste host kid op te halen. Daarna weer terug naar haar huis. Om vervolgens om 4 uur weer richting ons eigen huis te gaan. Ik begon met koken en om half 6 was mijn host dad thuis. De moeder van mijn host mom ging eindelijk naar huis. Toen de kinderen aan het eten waren praatte ik gezellig met mijn host dad. Op de een of andere manier kwamen we op het volgende: wat hebben jullie vandaag gedaan? Dus ik zei: naar de moeder van mijn host mom zoals elke dag. Maar waar slaapt zij (mijn jongste host kid) dan? Dus ik zeg: Ehm.. niet. Mijn host dad keek toen wel een beetje bedenkelijk. Op dat moment wist ik dat mijn host parents helemaal niet op de hoogte zijn van het feit dat we elke dag bij haar thuis zijn. In de avond ben ik vroeg naar bed gegaan, geprobeerd te slapen.

Woensdag 27 September
Ik heb vannacht niet veel beter geslapen dan gisternacht, maar deze keer hoefde ik niet te huilen. Er staat weer een zelfde dag als gisteren op het programma. Er word weer veel heen en weer gereden dus. Daarnaast zijn mijn ouders vandaag 32 jaar getrouwd en ik ben dus niet echt in de mood.. omdat ik dat dus moet missen. De dag begint een klein beetje anders.. Na de wandeling en het doen van de was vraagt de moeder van mijn host mom of er veel gedaan moet worden. Dus ik zeg na deze was nog 3 ladingen. Owke zegt ze, dan wachten we op deze was en doen de rest als we thuis komen vanmiddag. Het enige wat ik dacht was: dus jij wil dat ik meer doe in huis, maar houd mij weg van de klusjes. Raar mens ben je ook.. dus nadat ik de was had opgehangen vertrokken we weer naar huis, om het hele ritueel te herhalen van gisteren. Rond 4 uur weer naar huis om de was aan te zetten. Deze keer hoefde ik niet te koken, omdat de kinderen gisteren niets gegeten hebben, dus het was gewoon een opwarmmaaltijd voor vandaag. Om half 6 kwam mijn host dad thuis en ging de moeder van mijn host mom eindelijk weer naar huis. Ik ben 's avonds vroeg naar bed gegaan om opnieuw te hopen op een goede nacht slaap en ook omdat ik morgenvroeg mijn ouders ga bellen. Dus ik zeg maar welterusten tegen mijn host parents en vertrek naar mijn bedje.

Donderdag 28 September
Vandaag ben ik vroeg opgestaan om mijn ouders te bellen. Even lekker bijkletsen en ze natuurlijk feliciteren! Om half 9 begint er weer een nieuwe dag. We gaan naar de indoor speeltuin. Gelukkig was daar iemand die we de vorige keer hebben ontmoet. Zij is ook een au pair, maar niet bij Dream au pair. We hebben nummers uitgewisseld, zodat we misschien een keer af kunnen spreken. Nadat we bij de indoor speeltuin waren geweest gingen we langs bij de oma van mijn host mom. Nadat we daar waren geweest waren de kinderen nogal moe en vielen ze in slaap onderweg naar huis. Dus we besloten om nog een rondje te gaan rijden, zodat ze wat langer konden slapen. Rond half 4 waren we weer thuis en begon ik met de was en het eten. Om 5 uur kwam mijn host mom thuis en kon ik ook even rust nemen, na deze dag was ik best moe. Op naar een nieuwe dag.

Vrijdag 29 September
Vandaag begint mijn dag wat later dan normaal, omdat mijn host mom naar de dokter moet met mijn oudste host kid. Hij krijgt zijn vaccinaties. Ik hoef dus pas om 10 uur te beginnen. Als ze weer thuis is, gaan we naar haar moeder toe en als we daar aankomen zien we, dat we iets vergeten zijn. Dus rij ik nog even heen en weer naar huis om het op te halen. Eenmaal weer terug spenderen we onze hele dag daar. Gelukkig is mijn host mom om half 4 al helemaal klaar met haar werk en gaan we naar huis. Mijn dag zit erop. Het weekend staat voor de deur! Joepiee!

Zaterdag 30 September
Ik werd vandaag een beetje laat wakker. Het was al half 10.. Oepss..
Ik ga vandaag naar een openluchtmuseum over de jaren 1800-1900. Dit is dus eigenlijk hetzelfde als ons openluchtmuseum, maar dan over Nieuw-Zeeland. Op het moment dat ik daar aankom is het al lunchtijd, dus ik besluit eerst te gaan lunchen en daarna het museum binnen te gaan. Ik was in mijn eentje in het museum, maar dat was eigenlijk wel lekker, want je kan de tijd nemen om alles te zien en te ontdekken. Nadat ik in het museum was geweest heb ik nog een chocomel gedronken en ben toen weer naar huis gereden. Eenmaal thuis heb ik een film gekeken en 's avonds heb ik gevraagd of ik vakantie kan hebben als mijn ouders naar Nieuw-Zeeland komen. Het antwoord was ja! Ze had er eigenlijk al op gerekend en dus was het geen probleem. Ik natuurlijk super blij! Nu kan ik lekker 3 weken met paps en mams rondreizen door Nieuw-Zeeland. Morgen ga ik met mijn host family naar een Nederlands restaurant in Birkenhead. Hopelijk vinden ze het lekker! Er staat ook een fikse storm gepland voor zondagavond, dus ik ben benieuwd! We zullen zien hoe het verloopt.

Extra
Opzich hield ik deze week redelijk vol, maar volgende week is het precies hetzelfde liedje. Als dit te lang zo door gaat, vraag ik mij af of ze wel weten wat een au pair inhoud. Ik ben hier niet voor de was en het koken. Ik ben hier voor de kinderen. Maar die luisteren niet meer naar mij, als we bij de moeder van mijn host mom in de buurt zijn. Daarnaast is haar manier van opvoeden te verschillend. Ik erger mij daar gewoon aan soms. Pas namelijk als voorbeeld: mijn jongste host kid had in haar luier gepoept en moest dus een nieuwe luier. Toen ging die moeder van mijn host mom proberen de luier te verschonen. Dat kindje natuurlijk huilen, want dat wil ze natuurlijk niet. Dus die moeder van mijn host mom zegt: oké dit gaat niet gebeuren, teveel stress voor haar. Toen heeft mijn jongste host kid nog een uur! in de poepluier rondgelopen. Stel je voor dat het kind teveel stress heeft zeg.. Op dat soort momenten kan ik wel schreeuwen en zeggen dat ze normaal moet doen, maar dan kan ik meteen mijn koffers pakken. Dus laten we dat maar niet doen.

Ik ga proberen weer foto's toe te voegen aan het foto album op Facebook. Van het huis en van het concert van The Vamps!

Dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

Gerda

Hoi, jammer dat het zo mort gaan, dat vraagt veel energie. Gelukkig mooi vooruitzicht dat papa en mama komen in december. Groetjes

Petra

Heftig allemaal hoor.. maar volhouden..komt zeker wel goed.. succes met alles!

Anneke guineau

Pas op dat het niet je hele leven gaat beïnvloeden Je bent een super warm en lief persoon .vergeet dat niet En kom op voor je zelf xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active