mariska-hazeleger.reismee.nl

Week 4 alweer..

Zondag 10 September
Vandaag heb ik niet zoveel gedaan. Het regende de hele dag, dus ik heb wat programma’s terug gekeken. In de middag kwamen de ouders van mijn host mom op visite. Eigenlijk is er deze dag niks speciaals gebeurd om te vermelden. Gewoon een lekker relax dagje!

Maandag 11 September
Vandaag is het weer een regenachtige dag en daarom besluiten we om thuis te blijven. Ik bouw met de kids een bouwwerk dat door moet gaan voor hut. Maar ja.. de kinderen hebben schik. In de middag gaat mijn jongste host kid lekker slapen en speel ik met mijn oudste host kid nog even in de hut. Daarna besluiten we om van de spullen een soort glijbaan te maken en dat vind hij natuurlijk helemaal geweldig. Rond half 5 komt mijn host dad weer thuis en zit mijn dag er weer op. Ik besluit om mij even terug te trekken in mijn kamer en even wat rust te pakken. Is af en toe ook wel lekker natuurlijk. Rond het etenstijd van de kinderen kom ik even kijken en settel ik mezelf op de bank. Na het avondeten ga ik lekker warm douchen en daarna lekker vroeg naar bed. Op de één of andere manier ga ik hier altijd rond half 9, soms 9 uur naar bed. Ik ben dan gewoon moe en wil naar bed. Gelukkig vind mijn host family het niet erg, dus ik kan lekker naar bed wanneer ik dat wil.

Dinsdag 12 September
Vandaag gaat het volgens het weerbericht de hele dag regenen en daarom besluiten we om de hele dag binnen te blijven. Gelukkig bedenkt de moeder van mijn host mom om ons mee te nemen naar de indoor speeltuin. Ja, ik weet het.. we gaan elke week, maar de kinderen vinden het geweldig om daar heen te gaan, dus waarom niet. Rond half 1 gaan we weer naar huis en leg ik mijn jongste host kid in bed voor haar middagdutje. Mijn andere host kid gaat met de moeder van mijn host mom mee naar de supermarkt en gaat daarna nog even bij haar spelen. Rond half 4 komen ze weer thuis. Op dat moment ontwaakt ook mijn jongste host kid weer uit haar slaap. We spelen wat met zijn allen en om half 6 komt mijn host dad weer thuis en begint met eten koken. Op de één of andere manier zijn de kinderen lastiger bij hun eigen ouders en niet bij mij. Is dat een goed teken? Of voelen ze zich nog niet genoeg op hun gemak om lastig te zijn? Het voelt soms bijna lullig dat de kinderen bij mij niet lastig zijn en normaal naar bed gaan. Bij de ouders doen ze dingen die niet mogen en huilen ze een uur lang als ze naar bed moeten. Vreemd.. Maar goed, na dat de kinderen gegeten hebben gaan ze in bad. Daarna help ik mijn host dad met het aankleden van de kinderen. Rond kwart voor 7 vertrek ik richting Grafton voor een coffee group van Dream Au Pair. Gezellig koffie drinken met andere au pairs. Helaas zijn het voornamelijk Duitse au pairs, dus ik vond het niet heel erg leuk. Rond 10 uur ben ik weer thuis en ga ik meteen naar bed. Ik ben zo ontzettend moe.

Woensdag 13 September
Vandaag zijn we lekker naar de kinderboerderij geweest.. Ja, ik weet het, dit doen we ook elke week.. maar we hebben een familiepas, dus waarom niet.. Helaas voor ons, ging het halverwege regenen.. Dus gingen we maar naar het cafétje wat er naast zit en gingen we een ijsje halen. En wat frietjes. En wat drinken. I know.. het is misschien niet het gezondste wat er is, maar soms mag je die kids wel wat verwennen. Na dat we bij de kinderboerderij zijn geweest, gaan we richting huis voor mijn jongste host kid haar middagdutje. Ik speel wat met mijn andere host kid en rond de middag gaan we gezellig met zijn drieën naar een outdoor playground. De kinderen hebben het leuk en ik kan even rusten en genieten. Om half 6 komt mijn host dad weer thuis en zijn de kinderen weer voor hem. Ik help hem nog wel met het aankleden van de kinderen en ga dan even lekker programma’s kijken in mijn kamer. Rond 9 uur is het genoeg geweest en ga ik lekker slapen.

Donderdag 14 September
Gelukkig is vandaag mijn host dad thuis, want mijn oudste host kid heeft zijn eerste oriëntatie ochtend op de kindy. Ik pas op mijn jongste host kid en zorg dat ze lunch krijgt en op tijd naar bed gaat. In de middag komen mijn host dad en host kid weer thuis. Gelukkig heeft mijn host kid een geweldige ochtend gehad op de kindy. Omdat mijn host dad vandaag thuis is, snappen de kinderen niet zo goed, dat ze eigenlijk naar mij moeten luisteren. Ik vind het eigenlijk wel lekker, aangezien ik al een paar dagen niet lekker ben. Verkouden, zere keel en zere oren. Mijn lichaam is nog niet gewend aan een tweede zomer.. mijn lichaam is in herfstmodus denk ik. Ik heb vandaag maar een warme douche genomen en ben toen lekker op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag 15 September
Vandaag is mijn host mom met mijn oudste host kid weer naar de kindy gegaan voor een tweede oriëntatie dag. Ook deze dag blijf ik dus alleen thuis met mijn jongste host kid. De ouders van mijn host dad halen mijn oudste host kid op van de kindy en nemen hem mee voor een uitje. Mijn host mam gaat bij haar ouders even aan het werk. Ik pas ondertussen op mijn jongste host kid en als ze slaapt kijk ik lekker een paar films. In de middag komt mijn host mom weer thuis en zijn de kinderen voor haar. Ik trek me even terug op mijn kamer. Even lekker relaxen en genieten van de gedachte dat ik hier al weer 4 weken ben. En nog steeds met heel veel plezier!

Zaterdag 16 September
Vandaag ben ik met een andere Nederlandse au pair naar het centrum van Auckland geweest. We wisten eerst niet zo goed wat we gingen doen, dus zijn we maar gewoon ergens gaan zitten en hebben we heerlijk geluncht. En we hebben even lekker veel Nederlands gekletst. Dat is soms best lekker hoor, even tussendoor. In de avond moest ik babysitten op mijn host kids, want mijn host parents hadden een verlovingsfeest van goede vrienden. Gelukkig gingen de kinderen heel makkelijk naar bed toe. Helaas werd mijn oudste host kid steeds wakker. Ik kon hem steeds wel troosten en dan ging die wel weer slapen, maar het voelde toch een beetje apart. Ik kon natuurlijk altijd mijn host parents bellen of appen, dus als er echt iets was, kwamen ze meteen naar huis. Maar je wilt toch ook niet hun feestje verpesten, zo vaak gaan ze immers niet weg met zijn tweeën. Ik heb het een poosje aangekeken. Rond half 11 ben ik zelf op bed gaan liggen, want ik was zo moe. Ik heb mijn deur open gelaten, zodat als mijn host kid wakker zou worden ik hem zou horen.

*Toen ik vanmorgen (zondag) wakker werd was mijn deur dicht, dus ik denk dat hij niet meer wakker is geworden en mijn host parents hebben mijn deur dicht gedaan.

Extra
Aankomende donderdag ga ik naar een glow-in-the-dark minigolf avond van de organisatie hier in Nieuw-Zeeland. Dit is bedoeld om andere au pairs op een leuke manier te ontmoeten. Ik heb er nu al zin in! En deze week gaat mijn oudste host kid 2-3 dagen naar de kindy. Dit zal hem goed doen, hij heeft de interactie met kinderen van zijn leeftijd echt nodig. Soms kan hij echt heel erg lastig zijn. Hij moet zijn energie ergens in kwijt kunnen.

Sorry mensen, deze blog is weer een beetje lang geworden. Respect voor degene die iedere keer weer mijn blogs lezen. Ik probeer het een beetje beknopt te houden, maar soms is dat gewoon heel lastig. Toch wil ik iedereen die mijn blog leest en af en toe een berichtje achter laat wel bedanken,  zonder jullie was deze blog anders voor niks geweest.  

Ook deze keer weer heel veel liefde en een dikke kus en knuffel vanuit Nieuw-Zeeland.    

Reacties

Reacties

Joost

Weer tof om te lezen. Kun je misschien een paar foto er tussen zetten. Dan krijg ik nog meer beeld bij jou avontuur. Zo loop je door de straat als buur-meisje en dan lees ik je blog. Heel gaaf

Gerda

Leuk Mariska om alles te lezen. Gelukkig kun je je Nederlands bij houden door het schrijven ?Veel plezier de komende week met je uitje.

Anneke

Nou Mariska ik lees je Blog met veel plezier hoor. Of hij nu lang is of niet. Maakt niets uit. Weer een keer een foto zoals Joost ook vraagt daar ben ik ook reuze benieuwd naar. Veel plezier daar.??

Antoinette

Wat doe je het goed zeg!!! Erg leuk dat we kunnen lezen wat je allmaal beleeft. Thanx!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active