mariska-hazeleger.reismee.nl

Vaderdag, playgroup en Shoppen!

Heyy Hallo Iedereen,
Sorry deze blog is een beetje lang geworden, maar toch veel leesplezier!

Zondag 3 September
Vandaag is het Vaderdag hier en ik heb mijn host family een Nederlands pakketje gegeven van het Nederlandse winkeltje hier in de buurt. Ze waren er blij mee en vonden het ook heel lief. In de ochtend kwamen de ouders van mijn host dad langs om samen te ontbijten en er kwam ook nog wat familie langs, nog voor de verjaardag van mijn oudste host kid.
Het is hier heel normaal om op zondag boodschappen te gaan doen, aangezien alle supermarkten hier zeven dagen per week geopend zijn. Daarom ging mijn host dad ook boodschappen doen op vaderdag. Ik had besloten om mijn middag te gebruiken voor een ritje en een wandeling naar de Mokoroa watervallen. Nu ik een tomtom in de auto heb, kan ik overal de weg vinden. Dus rond drie uur pakte ik de auto en reed ik naar de Mokoroa watervallen. Nadat ik mijn auto geparkeerd had, moest ik nog zo’n 35 minuten lopen door het bosachtige oerwoud. Maar toen ik eenmaal aangekomen was bij de watervallen, voelde ik een klein geluksmomentje in mij. Het waren de eerste watervallen die ik ooit gezien had en ze waren prachtig. Als er niet nog meer mensen waren gekomen, was ik daar wel even gebleven denk ik.. maar ja.. er zijn altijd van die pretverdervers hé, hahah. ’s Avonds heb ik nog gezellig met mijn ouders gepraat via Skype. Dat ging niet helemaal gemakkelijk, maar het is ons gelukt. Daarna ben ik lekker gaan slapen. 

Maandag 4 September
Vandaag begint weer een nieuwe werkweek. De dag begint een beetje gehaast, want mijn host dad moet mij en de kids naar het station brengen om de auto op te halen en daarna gaat hij meteen door naar zijn werk. Nadat wij de auto hebben opgehaald rijden we meteen door naar de moeder van mijn host mom. We gaan gezellig op visite. De kids vinden dat super en aangezien het toch regent is dit een goede keus. Rond 11 uur gaan we weer naar huis, want mijn jongste host kid moet naar bed en er komt iemand langs van de organisatie hier in Nieuw-Zeeland. Nadat het bezoek weer vertrokken is, leg ik mijn jongste host kid op bed en geef ik mijn oudste host kid zijn lunch. De rest van de middag spelen we binnen, aangezien het nog steeds regent. Rond half 5 komt mijn host dad thuis van zijn werk en ga ik mijn host mom ophalen van het station. Eenmaal weer thuis zit mijn dag erop. Op naar de volgende dag.

Dinsdag 5 September
Vandaag ben ik voor het eerst met de kids naar een playgroup geweest. Dit is een plek waarbij de kinderen lekker gaan spelen en als ouder of als au pair ga je eigenlijk gewoon gezellig kletsen met iedereen. Natuurlijk let je wel op de kinderen, maar het is er heel veilig. De kinderen zijn al vaker op deze plek geweest en ik merk dus ook aan ze dat ze zich al helemaal thuis voelen. De moeder van mijn host mom komt ook nog even langs op de playgroup. Als we weer richting huis gaan, neemt de moeder van mijn host mom, mijn oudste host kid mee naar een speelgoedwinkel. Ik neem mijn jongste host kid mee naar huis, want het is tijd voor haar middagdutje. Tijdens haar middagdutje heb ik een beetje rust. Ik eet mijn lunch en kijk een serie op netflix. Ongeveer 2 uur later is mijn oudste host kid weer thuis en spelen we wat samen. Later in de middag besluit ik samen met de kids naar het café te gaan. Dit is een klein cafétje langs de weg, maar het is zo knus dat het gewoon gezellig is. We eten er een ijsje en drinken er wat. Rond half 5 gaan we weer richting huis. Om kwart voor 6 komt mijn host dad weer thuis en maak ik me klaar om mijn host mom weer op te halen van het station. Ik ben een beetje laat, omdat mijn host dad vast stond in het verkeer en ik op hem moest wachten. Eenmaal weer thuis zit mijn dag er weer op.

Woensdag 6 September
Vandaag is de verjaardag van mijn zus. Aangezien het in Nederland nog steeds dinsdag is, wacht ik natuurlijk met mijn felicitatie. Deze dagen maken het zwaarder om zo ver weg te zijn. Het liefst zou je er bij willen zijn, maar je wilt toch ook hier zijn.
Omdat het weerbericht voor vandaag een storm aangeeft, besluiten we om zo veel mogelijk binnen te blijven. Mijn host mom heeft de auto meegenomen, dus ik kan ook nergens heen. Uiteindelijk ga ik samen met de moeder van mijn host mom en de kids weer naar de indoor speeltuin, waar we vorige week ook waren. De kids vinden het daar geweldig en ze kunnen alles doen wat ze willen. Rond 1 uur gaan we weer naar huis en breng ik mijn jongste host kid naar bed. Rond 3 uur begin ik met mijn oudste host kid aan het maken van koekjes. Omdat ik nogal perfectionistisch ben in het bakken, vind ik het lastig om dit aan hem over te laten. Gelukkig komen we er samen wel uit, maar ik verwacht geen top resultaat, hahah. Op het moment dat ik de oven aanzet om voor te verwarmen ontwikkelt zich in de oven super veel rook. Daardoor besluit ik om te wachten met bakken tot mijn host dad thuis is. Nu heb ik wel even de tijd om mijn zus te feliciteren met haar verjaardag. Ook al is het half 6 ’s ochtends in Nederland. Ik verwacht dat ze wel wakker is, hahah. De overige tijd speel ik wat met de kids en als mijn host dad om half 6 eindelijk thuis is, kan ik verder met het bakken van mijn koekjes. Als de koekjes klaar zijn, ben ik zoals gewoonlijk niet tevreden met het resultaat. De ene helft van de koekjes heeft geen suiker aan de zijkant en de andere helft wel. Ze smaken wel goed, maar ik ben niet tevreden. Er schuilt toch een perfectionistisch bakkertje in mij.. hahah.

Donderdag 7 September
Ik ben vandaag wat eerder wakker om nog even te kunnen facetimen met mijn zus. Het is nu half 10 ’s avonds in Nederland en ze heeft waarschijnlijk visite. Nu kan ik haar tenminste feliciteren via beeld (geen idee, of dat verschil maakt, maar het voelt wel beter dan een whatsapp berichtje) en klets ik ook nog even met Jeroen. Brilsmurf ;) (Geen idee, of Jeroen mijn blog leest, maar anders: Hoi Jeroen!) Om half 9 begint er weer een nieuwe werkdag. Ik ga vandaag weer met de kids naar de playgroup. Ze vinden het daar zo leuk. Om 12 uur is het weer tijd om naar huis te gaan. Voor mijn jongste host kid is het tijd om naar bed te gaan. Aangezien het vandaag weer de hele dag regent, spelen we veel binnen. Rond half 5 moeten we ons klaar maken om mijn host mom op te halen van het station. Als ze in de auto stapt geeft ze mij een klein bosje rozen. Zo lief. Ik krijg deze omdat ze zo blij met me zijn. Ik ben ook heel blij met hen, dus dat komt goed uit, hahah. In de avond als de kids op bed liggen, bestellen we een pizza. Jummy in my tummy!

Vrijdag 8 September
Yeeeeyy, bijna weekend. Op vrijdag werkt mijn host mom altijd vanuit haar ouderlijk huis. De kinderen en ik besloten om even langs te gaan voor een morning tea. Toen ik rond 1 uur richting huis wilde gaan, was mijn oudste host kid het er daar niet mee eens. Hij was veel te druk met het helpen in de tuin. De moeder van mijn host mom vond het niet erg als die nog even bleef, dus ik vertrok alleen met mijn jongste host kid richting huis. Ze was zo moe, dat ze in de auto al in slaap viel. Ik heb haar zachtjes in bed gelegd en ze sliep zo verder. Rond 4 uur kwam mijn host mom thuis met mijn oudste host kid. Mijn dag zat erop en ik had weekend. Ik zou vanavond eigenlijk gaan shoppen, maar ik ben zo moe, dat ik dat morgen maar ga doen. Ik ga lekker op tijd naar bed.

Zaterdag 9 September
Vandaag ga ik lekker shoppen in mijn eentje. Even een rustmomentje voor mezelf. Geen kids om mij heen, even lekker rustig een middagje shoppen. Voordat ik vertrek kijk ik Expeditie Robinson terug. Helaas werkt RTL XL hier niet zo best, dus hoop ik dat iemand het steeds op YouTube zet. Gelukkig stond de eerste aflevering er wel op, helaas liep het geluid een beetje voor op de mondbewegingen.. In de middag ben ik vertrokken richting de shopping mall in New Lynn. Ik ben een paar winkels in geweest en heb uiteindelijk één trui gekocht. Aangezien het hier soms best koud kan wezen. Uiteindelijk heb ik geluncht bij de Mac Donalds en ik ben daarna naar huis gegaan. Eenmaal thuis heb ik er een relaxmiddag van gemaakt. Muziekjes luisteren, boek lezen en genieten. In de avond hebben we lekker wraps gegeten. Mijn host dad en mom hadden van alles klaar gemaakt. Wortel, avocado, tomaat, sla, mais, kaas, paprika en gekruide kipstukjes. Het was echt super lekker.

Extra
Aankomende week gaat mijn oudste host kid, twee ochtenden naar de kindy, als oriëntatie. Vanaf die week erna, gaat hij drie hele dagen naar de kindy. Ik heb er zin in. Iets meer rust voor mezelf en iets meer focus op mijn jongste host kid. Ik kijk er naar uit.

Kia ora!

Heel veel liefde vanuit Nieuw-Zeeland!    

Reacties

Reacties

Anneke

Je vermaakt je prima zo te lezen. Volgens mij heb je je heel gauw aangepast. Leuk om je blogs te lezen. Succes Mariska ??

Danine

Hoi hoi maris, wat klinkt het allemaal
super gaaf daar! Enorm leuk om je Blogg
te lezen! Heel veel plezier nog. ?

Riet

Hoi Mariska,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin daar, echt heel fijn.
En wij genieten iedere zondagochtend weer van jou blog, wat een mooie foto's van de waterval!!!!
Heel veel liefs van ons allemaal?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active