mariska-hazeleger.reismee.nl

Druk weekje..

Zondag 27 Augustus
Vandaag zijn we met het hele gezin naar het centrum van Auckland gegaan. We gingen in 1 auto, wat nogal een uitdaging is, met drie volwassenen en twee kinderzitjes. Uiteindelijk wurmde mijn host dad zich tussen de kinderzitjes en mijn host mum en ik zaten comfortabel voorin. Eenmaal onderweg naar het centrum keek ik mijn ogen al uit van het uitzicht. Op sommige stukken kan je heel ver kijken en dan kijk je helemaal uit over het centrum. Echt prachtig. We hebben in het centrum een kopje thee gedronken en zijn daarna door gereden naar een heerlijk restaurant. Ze komen daar steeds voorbij met een karretje eten en dan kan je gewoon kiezen of je iets wilt. En zo gaat dat de hele tijd door. Toen we ongeveer een kwartiertje zaten, ging er een alarm af, maar niemand stond op. Toen we 10 minuten later toch naar buiten moesten was het een beetje chaos. Mijn host mum nam de jongste mee en ik nam mijn oudste host kid mee naar buiten en mijn host dad probeerde af te rekenen. Toen we eenmaal buiten stonden zagen we daar vier brandweerauto’s staan. Uiteindelijk bleek het vals alarm te zijn en konden we weer naar binnen. We hebben heerlijk gegeten en gingen daarna naar huis. Eenmaal thuis hebben we gewoon lekker gerelaxt.

Maandag 28 Augustus
Vandaag zou mijn eerste week beginnen waarin ik echt alleen zou zijn. Gek genoeg zag ik dat mijn host dad gewoon thuis was, dat klopte ook wel, want de kids moesten naar de dokter. Toen ze weer thuis kwamen heb ik op de kinderen gelet en mijn host dad heeft wat thuis gewerkt en later wat ‘babyproofing’ in huis gedaan. Dit was nodig omdat mijn oudste host kid steeds alle kastjes open trekt en er probeert in te klimmen. Ook probeert hij om steeds lekkere dingen uit de koelkast te halen. Daarom dus overal slotjes op dan maar. Uiteindelijk viel deze dag dus wel mee.

Dinsdag 29 Augustus
Vandaag ben ik met mijn host kids en hun oma naar een speelparadijs geweest. Ze vonden het geweldig en waren daarna ook heel erg moe. Niet alleen de kinderen waren moe geloof ik… Eenmaal thuis ging oma weer naar huis en heb ik op de kinderen gepast. Gelukkig waren ze heel lief voor mij, dus ook deze dag heb ik weer overleeft.

Woensdag 30 Augustus
Vandaag regent het alleen maar. Bakken vol komen er uit de lucht. We zouden vandaag met de kids en hun oma naar de farm gaan, maar dat gaat hem niet worden. In plaats daarvoor komt oma ons ophalen en spelen we even bij haar thuis. Ook lunchen we bij haar. Als de ochtend alweer voorbij is, is mijn jongste host kid toe aan haar middagdutje, dus besluiten we weer naar huis te gaan. Eenmaal thuis is het gelukkig alweer wat droger, dus zodra mijn jongste host kid slapend in bed ligt, kan ik met mijn andere host kid lekker buiten spelen. Als de ouders weer thuis komen, besluit ik om even rust te nemen en een boek te gaan lezen. Even relaxen is af en toe ook wel lekker.

Donderdag 31 Augustus
Vandaag is het gelukkig droog en dat betekent dat ik met mijn host kids en hun oma naar de farm kan gaan. De kids vinden het geweldig. Beetje de dieren voeren en een ritje maken op de pony’s. Als we de hele farm over zijn, lunchen we daar ook. Eenmaal thuis gaat de jongste weer naar bed, voor haar middagdutje. De oudste en ik kijken even tv en gaan daarna lekker buiten spelen. Aan het einde van de dag besef ik dat het bijna weekend is en ga dus maar eens bedenken wat ik dit weekend wil gaan doen. Misschien naar de watervallen hier in de buurt, of gaan shoppen. Of gewoon relaxen wij een restaurantje of zo. We zullen zien wat het wordt.

Vrijdag 1 September
Vandaag ben ik alweer twee weken in Nieuw-Zeeland. Dit is ook de kortste werkdag van de week en ik vind het heerlijk. Half 10 beginnen en om 4 uur ben ik weer klaar. Mijn jongste host kid heeft een slechte nacht gehad en gaat daarom ook weer vroeg haar middagdutje doen. Rond 11 uur begin ik met het klaarmaken van de lunch en daarna geef ik haar de fles. Eenmaal leeg, gaat ze lekker naar bed. Het heeft bijna de hele ochtend geregend en daarom was ik blij toen het eindelijk droog was. We konden lekker buiten gaan spelen. Om 4 uur kwam mijn host mum weer thuis en toen waren we nog lekker aan het buiten spelen. Mijn host kids houden van modderpoelen en worden dan altijd lekker vies. Ook deze keer en daarom krijgen ze een vervroegd bad. Ik stop ze samen met mijn host mum in bad. In de avond als we gegeten hebben en de kids op bed liggen, ga ik samen met mijn host mum naar de film. We besluiten om naar de film ‘girls trip’ te gaan. Een comedy, dus het wordt vast lachen. Rond 11 uur zijn we weer thuis en ik ben dan ook helemaal gesloopt en wil alleen maar slapen. Maaaar de film was een groot succes. Wat heb ik gelachen. Dit is echt een aanrader voor jullie.

Zaterdag 2 September
Vandaag ben ik met iedereen naar de shopping mall geweest, om de tomtom op te halen. Helaas hadden we de verkeerde winkel. Oepss… Omdat we met twee auto’s waren gegaan, gaan mijn host dad en mijn oudste host kid shoppen voor verjaardagscadeaus en ik zet mijn host mum en de jongste thuis af, om daarna even te gaan kijken in een Nederlands winkeltje hier. Wat een leuk winkeltje, ze hebben drop, koek, bakmixen, chocola, kaas en nog veel meer. Hier ga ik dus wel vaker langs komen denk ik. Eenmaal thuis gaat mijn host family naar een verjaardag en ik blijf even lekker thuis om te relaxen. Filmpje kijken, serie kijken en als ze eenmaal weer thuis zijn begint de herrie weer. Hahah valt mee hoor, soms… Na het eten wordt het huis even half verbouwd, omdat mijn host dad en mijn oudste host kid gaan kamperen in huis. Dit omdat het morgen Vaderdag is hier. Ze hebben dus een mannenavond/nacht. Als ik besluit om te gaan douchen en daarna te gaan slapen, zie ik dat mijn host dad al ligt te slapen, hahah. Mijn host kid ligt nog even een film te kijken. Ik wens hem welterusten en ga dan zelf lekker douchen en naar bed.

Extra
Zondag is het dus Vaderdag en ondanks dat ze geen ouders zijn van mij, besluit ik ze wel wat te geven. Ze nemen mij immers wel op als zijnde een dochter. Ik heb jullie verteld dat ik in het Nederlandse winkeltje was. Hier heb ik dus een klein pakketje samen gesteld. Ik hoop dat ze het lekker vinden en dat ze het ook leuk vinden. Of ze het leuk vinden horen jullie in de volgende blog.
Er staan overigens ook weer een paar nieuwe foto's in het fotoboek over de camping in huis!

Bedankt voor het lezen maar weer en heel veel liefde vanuit Nieuw-Zeeland!!

Reacties

Reacties

Joost

Ben benieuwd wanneer er meer Engelse taal in je blog zal opduiken. Enjoy your adventure

Anneke

Hoi hoi wat een leuk gezin heb je en volgens mij heb je je plekje wel gevonden xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active