mariska-hazeleger.reismee.nl

Mijn eerste volle week!

Zondag 20 Augustus
Vandaag ben ik met mijn host mum en de kids naar de dierentuin geweest. Mijn host dad zou later komen, omdat die eerst nog even naar de kapper moest. Helaas waren er veel dieren niet te zien. Geen idee waarom, maar ze waren er niet. Toen we uiteindelijk besloten om richting huis te gaan, zagen we dat mijn host dad op ons zat te wachten. Hij had ons niet kunnen vinden.
Toen zijn we maar met zijn alle naar huis gereden. Eenmaal thuis hebben we er een rustige middag van gemaakt. Lekker relaxt. ’s Avonds hebben we met zijn alle kip uit de oven gegeten en het was heerlijk. Rond 9 uur zou ik gaan skypen met mijn ouders, maar ik was zo moe, dat we dit om half 9 maar deden. Na het Skype gesprek ben ik meteen gaan slapen.

Maandag 21 Augustus
Vandaag is dan toch echt mijn eerste werkdag. Ik was een beetje vroeg wakker dus ik heb nog even gefacetimed met mijn oudste zus en zwager. Daarna ging de dag toch echt beginnen. Gelukkig is mijn host mum nog thuis, dus ik kan nog alles vragen. Een van de kinderen voelt zich niet lekker en heeft een klein beetje koorts. Toch besluiten we om even naar het lokale cafétje te gaan. Even wat frisse lucht zal hem goed doen. Na dat we bij het cafétje geweest zijn, gaan we weer naar huis. Verder krijg ik een hoop informatie van mijn host mum, dus ik probeer alles te onthouden. In de avond wordt mijn host kid zieker, hij voelt zich echt niet lekker en heeft heel veel pijn aan zijn oor. De ouders zijn er maar druk mee, terwijl ik met mijn andere host kid speel. Daarna is het tijd om naar bed te gaan.

Dinsdag 22 Augustus
Vandaag voelt mijn host kid zich gelukkig al weer wat beter, nog niet helemaal, maar het gaat de goede kant op. We besluiten om even naar het strand te gaan. Lekker uitwaaien! En wat was het een mooi strand. Na dat we op het strand geweest zijn, gaan we langs bij de moeder van mijn host mum. Mijn oudste host kid is inmiddels in slaap gevallen in de auto en die laten we dus even zitten. We drinken een kopje thee en eten een koekje en dan vertrekken we weer naar huis. Eenmaal thuis is mijn host kid weer wakker en we spelen wat samen. Als het tijd is voor het avondeten help ik de kids even met het eten en mijn host mum maakt het bad klaar. Wanneer de vader ook thuis komt, zit mijn dag er op.

Woensdag 23 Augustus
Vandaag moet ik naar de oriëntatie dagen van Dream Au Pair. De organisatie hier in Nieuw-Zeeland. In de ochtend zijn we naar ‘the farm’ geweest. De kinderboerderij en tevens ook de kindy (peuterspeelzaal) voor mijn host kid. Nadat we alle dieren gevoerd hadden en mijn host kid een rondje op de pony heb gemaakt, spelen we nog een beetje in de speeltuin en daarna is het tijd om te gaan richting huis. Ik pak wat spullen bij mekaar die ik nodig heb in het hotel en dan brengen we de kinderen naar de moeder van mijn host mum. Daarna brengt mijn host mum mij naar het hotel. Ik check-in en neem afscheid van haar. Daarna ga ik naar mijn kamer om even uit te rusten. ’s Avonds in het hotel heb ik lekker gegeten en daarna heb ik nog wat tv gekeken. Niet snel daarna viel ik in slaap.

Donderdag 24 Augustus
De eerste dag van de oriëntatie. We kregen een hoop informatie over hoe je werkt met kinderen, maar ook over praktische dingen, zoals je NZ telefoonnummer en je bank account. Rond 4 uur was de oriëntatie dan eindelijk klaar. Ik ben even op mijn kamer geweest en heb even mijn rust genomen. Om half 7 zouden we gezamenlijk eten en na het eten ben ik ook weer terug gegaan naar bed. Ik was nogal moe van alle informatie.

Vrijdag 25 Augustus
Vandaag is de tweede dag van de oriëntatie. We krijgen vandaag EHBO en theorie lessen voor het autorijden. Daarnaast krijgen we ook informatie over eventuele tripjes die je kan maken. Nadat ook deze dag over is, is iedereen nogal nerveus, omdat ze voor het eerst hun host families gaan ontmoeten. Ik wens iedereen succes en loop daarna naar mijn host dad die al zit te wachten. Onderweg naar huis hebben we last van file… Daarna gaan we nog even langs de supermarkt en de wijnwinkel. Daarna door naar huis. Eenmaal thuis hoor ik dat mijn host kids en mijn host mum allemaal ziek zijn geworden tijdens de dagen dat ik weg was. Ik heb gelukkig nog nergens last van.
’s Avonds als de kinderen op bed liggen, bestellen we indiaans eten en kijken we een film. Na de film ga ik lekker naar bed.

Zaterdag 26 Augustus
Vandaag is een spannende dag. Ik ga leren rijden.. Spannenddd! De auto is een automaat, dus eigenlijk is het heel makkelijk. Eenmaal op de weg voelt het bijna normaal. Ze rijden hier alleen links en op rotondes moet je goed naar rechts kijken. Dit komt wel goed denk ik. In de middag ga ik dan ook nog met mijn host mum naar de bouw markt en een uurtje later zelfs met een van de host kids en mijn host mum naar de bank, om mijn bank account te openen. Gelukkig is alles gelukt en ik kan nu dus geld ontvangen op mijn NZ bankaccount. Joepiee! ’s Avonds vertrekt mijn host dad, want er is een rugby wedstrijd gepland en die gaat hij ergens kijken. Ik en mijn host mum kijken nog wat tv en gaan snel daarna lekker naar bed. Ik kijk nog even een aflevering van een serie en ga dan ook lekker slapen.

Extra
Ondertussen ben ik al een week in Nieuw-Zeeland en het voelt eigenlijk al heel normaal. Ze nemen mij echt op als een familielid en daar ben ik heel blij om. Ik had zo’n lief gezin niet willen missen.
Daarnaast heb ik deze week wel een hele leuke dag in Nederland gemist. De oud lunterse dag. Deze dag is altijd zo gezellig met iedereen, daar denk je wel aan als je hier bent. Verder gaat het gelukkig heel goed. Dus maak je geen zorgen over mij!

Heel veel liefde vanuit Nieuw-Zeeland!

Reacties

Reacties

Joost

Je eerste week al gehad. Super gaaf je zal zien voordat je het weet ben je 3 mnd verder. Enjoy and happy days

Aaldert en Ineke

Blij dat je het zo goed naar je zin hebt en dat je een fijne familie heb getroffen nouw wij wensen je succes je kan het kanjer gr

Gerda

Wat fijn dat je in zo'n gezin terecht bent gekomen. Dat is zo spannend en afwachten of het klikt. Je eerste week met nog veel informatie zit er op. Hopen dat jij niet ziek wordt. Je zult zien dat je zo snel in het ritme komt van het gezin. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active